Står kvar.


Jag skrev ett inlägg när jag var gravid som vissa reagerade mycket starkt på och verkade ta åt sig personligt av det. Jag blev bedd om att skriva om inlägget eftersom att jag då inte hade barn: "Skriv om det där inlägget sen när du fått barn så ska du se"

Jag behöver inte skriva om det. Jag kopierade det gamla och skrev in det igen...



Jag drömmer mig bort utomlands just nu.
(Eftersom det inte ens vill bli någon vår här) Jag saknar solen. Men några år framöver får jag nöja mig med den Svenska sommaren och Svenska solarium.

Varför?
Jo, för jag tänker inte släpa med min bäbis utomlands. (1-3år)
Folk får göra vad dom vill med sina ungar, det struntar jag i, men själv tycker jag inte att det är värt det.

Om man inte har hunnit att resa, varför skaffa barn då? 
Det var ju det som var en av anledningarna till att inte skaffa barn. "Näe inte nu, jag vill ut och resa först."

Varför jag inte vill resa med en liten:
1. Barn kan inte tryckutjämna och får oftast sjukt ont i öron eller huvud av en flygresa.
2. Barnet kan utsättas för en massa konstiga sjukdomar i andra länder när immunförsvaret inte är utvecklat ordentligt.
3. Barnet minns inget av den underbara resan till Thailand eller vart man nu drar.
4. Att flumma runt med barnets dygnsrytm är inget jag tänker leka med.
5. Jag vill skona mina medpassagerare från ett eventuellt skrikande barn.
6. Jag vill inte vara egoistisk och släpa med mitt barn till ett varmt, svettigt land bara för att jag vill ha semester och inte kan vara ifrån mitt barn samtidigt.
7. Jag kan inte känna att jag har semester.


Så därför ställer jag mig in på att vi stannar hemma i Sverige i några år. Det gör mig absolut ingenting. Jag har gjort valet att skaffa barn, och jag har valt att inte utsätta mitt lilla barn för en utomlandsresa.




Jag Hjärtar Svensk Sommar!


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Helt rätt sis!

2012-01-30 @ 18:27:16
URL: http://linneaobergs.blogg.se/
Postat av: syster yster

Och jag läste kommentarerna du fått på det inlägget. Haha herregud säger jag bara. "Du har ju inga barn, och eftersom jag har barn vet jag bäst". Är bruden Johanna seriös eller skämtar hon? Helt koko i bollen. Du är en grym mamma! Blev fasen förbannad på stolpskotten. Puss sis!

2012-01-30 @ 18:53:37
URL: http://linneaobergs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Räknas Finland inte som en utlandsresa? Och heller inte en kryssning? Det kommer väl inte grabben att minnas när han är äldre= onödig resa!

2012-07-05 @ 14:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0