Pricktest - neg.


Igår var vi hos läkaren. Pricktestet för mjölkprotein visade negativt, men man kan tydligen ändå vara känslig. Men det känns skönt. Då kan vi introducera Melker för mjölk igen.

MEN. Denna läkare!? Sjukt arrogant och otrevlig.

Hon hade ett ständigt rynk på näsan under hela samtalet och ställde frågor som var mer eller mindre dumförklarande.

"Nu har du sagt VÄLLING två gånger, menar du MODERSMJÖLKSERSÄTTNING eller?"

"Ger du honom burkmat? Ger du honom egengjord mat? Vad har du i den?"

Jaaaa, jag tar de barnmatsburkarna som innehåller mest mjölk & sen ÖSER jag i med mjölkprodukter i hans hemmagjorda puréer. Det kändes som att jag var på någon "Är-Du-duglig-som-förälder-utredning"

"Det låter inte övertygande om att han skulle ha det"

Men vafan kärring, det är BVC som skickat oss på utredning! Vi har inte propsat på någonting.

Sen fick vi en ny MÖDERSMJÖLKSERSÄTTNING på recept, men innan var hon ju tvungen att poängtera att Melker minsann inte behöver den för näringens skull.

"Ett barn har energireserver så att det räcker i 40 dagar om man bara ger vätska."

Men är hon helt blåst eller trodde hon på riktigt att vi TROR att MELKER 11,2 kg är undernärd!?

Jag var helt tömd på luft efter det där besöket. Det kändes helt klart som att hon tyckte vi var dumma i huvudet.

Till och med Mårten som inte brukar bry sig så mycket som jag tyckte att hon var en otrevlig typ.
Går läkare någon EMPATI/ETIK kurs eller tror de att de kan bete sig hur som helst mot sina patienter?


MEN Vår Melker skötte sig exemplariskt. Under pricktestet sa han inte ett pip.










Kommentarer
Postat av: Ninnie-Mitt liv med 3 prinsar

Kul att du är med och tävlar



Lycka till :)



Kram Ninnie

2012-03-14 @ 23:32:33
URL: http://ninniejohanna.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0