Ensam hemma!

Imorse ringde klockan för första gången på mycket, MYCKET länge. Mårten började jobba idag, så nu är jag och Melker ensam hemma och kan go crazy! 

Morgonen började bra. En glad liten kille slog upp ögonen utan att yla och gapa. 
Efter en sväng i gymmet och ett skrovmål somnade han om och ligger nu i sing säng igen och sover gott. Det där go crazy sprack ganska snart...


Snart kommer dock Kjell med sina tre crazy hundar, så lite liv i luckan blir det nog allt! Iaf från hundarnas sida. Vi ska nog dra en mysdag bara. Ligga i soffan, kolla på film, prata och ha det allmänt mysigt!




En liten prins ca 3 veckor gammal.


Vi ska döpa vår Prinskorv. Tanken var ju att vi skulle strunta i det, men så kommer Mårten plötsligt hem en dag och har hittat en gudfar till honom: Världens goaste Victor. 

"Men vi skulle ju inte döpa honom Mårten!?"
"Men jag VILL att Victor ska bli Gudfar!"

Så vi kom fram till att vi ville döpa honom ändå. 

Gudmor blir min Karin som känner mig inifrån och ut. Hon har också en jävla KOLL på datum och ja. ALLT! Hon kommer att bli en underbar förebild för Melker.

De två låtar vi valt till dopet är:

Teddybjörnen Fredriksson - Lasse Berghagen
I dont want to miss a thing - Aerosmith

Underbara låtar som vår vän Ewa ska sjunga.

Det kommer att bli ett trevligt dop tror jag! Med nära och kära.



Jag tycker att det är helt okej
att döpa honom. Även om jag inte är troende så tycker jag att det mer handlar om tradition och kultur och det tycker jag att vi ska försöka bevara. Om man bara skiter i allt som har med Kyrkan att göra så kommer den så småningom att försvinna. 


Melker ska döpas i Katarina Kyrka. En av de mest populära kyrkorna här i Stockholm. Här är bland annat Cornelis Wreisvik, Anna Lindh och Putte Vickman begravda. 
Appropå Cornelis, så döps han ju på Cornelis dödsdag. Först ville prästen flytta datum för att det ska ha någon slags minnescermoni. Men det sa vi nej till. Fan gubben har varit dör i 25 år. Dags att gå vidare och fira livet istället för döden.





 Nu ska jag sätta på Kaffe för snart kommer Kjell!

PussHej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0