Min stora lilla bebis...

Igår var jag och familjen ute på promenad. Jag brukar gå och möta Mårten efter jobbet och så tar vi en sväng. Igår mötte jag honom vid slussen, så tog vi en promenad mot Tantolunden.



På promenaden


Efter promenaden gluttade vi in i min favvoaffär: Dennys Home.
Jag hittade mig en fin liten ljushållare till halva priset. (Det vankas tändavärmeljustider)

NÄR jag står i kassan börjar Melker vakna, så Mårten plockar upp honom ur vagnen. Var på kassatanten säger: "Åh vilken härlig hårfärg, hur gammal är han? 6 MÅNADER?"
 (!?!?!?!?!)

När vi berättar hur gammal han är får vi till svar:
"Oj vad stor han är!"
"Jaaa, han är stor för sin ålder, han brås på sin pappa"
Får vi ursäkta oss då.

Det känns som att vi måste stå och be om ursäkt, fösvara och skylla ifrån oss varför han är så stor för sin ålder. 
Varför det egentligen?! Han är en bebis på snart 3 månader, punkt slut. Skit i Sizen på honom.

Om BVC-kärringen klagar nästa gång vi är där åker hon på en propp!
(Åtminstånde en utskällning)




Stor & Alldeles UNDERBAR!


Vädertanten sa att det skulle regna idag så jag tände på alla värmeljus i hela lägenheten, drog ut duntäcke och kuddar och var redo för innemys för mig och Melker. Regnar det? - .
Nu får man ju helt plötsligt dåligt samvete för att man inte är ute och luftar nosen...




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0