Mina barn, andras ungar...



Man ska verkligen passa sig med att säga att "barn ÄR så" "Barn GÖR så".

Bara för att ens eget/egna barn beter sig på ett speciellt sätt betyder inte det att andras ungar gör det.
Det är därför jag aktar mig för sånt och det är därför jag inte lyssnar på andra mammor som berättar för mig HUR det kommer att bli för mitt barn.

Sen att ta emot tips och tipsa andra om knep man har är en helt annan sak.

Jag har träffat så otroligt många spädbarn i mitt jobb och där har den ena ungen inte varit den andra lik. 

Jag har sagt det och jag säger det igen. Du VET vad som är bäst för ditt egna barn. Ingen annan ska säga till dig vad du ska göra, för DU känner DITT/DINA barn bäst.




Åter till min unge som jag känner allra bäst:

Just nu har Melker fått för sig att han ska prata i sömnen. Det låter ljuvligt när han ligger och snackar för sig själv. Men kanske inte kl 05 på morgonen. Han pratar och pratar och det slutar med att jag lägger honom hos mig.

Bara den här veckan har det hänt massor med Melker: 

Han har blivit ännu mer pratsam och har börjat exprementera med sin röst. Han kan ligga och yla och skrika. Man ser riktigt hur han anstränger sig och gör sig till.

Det här med att prata i sömnen har också kommit under den här veckan.

Igår upptäckte han sin spegelbild hemma hos min bror. Han fäktade, sparkade, flinade och var helt vild framför spegeln. Innan har han bara flinat lite lätt, men inte studerat sig själv så som han gjorde igår.



En yrvaken och glad Melker!





Jag hittade en sida som jag tänkte tipsa om. En sida med begagnade barngrejer. Allt samlat på ett och samma ställe. SKITBRA!
www.Loppi.se



Ha en bra dag allesammans!

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0