Anti...


 ANTI

ψ Rökare

Självklart får folk röka hur mycket de vill och jag kunde inte bry mig mindre, men FAN vad äckligt det är när jag ser restaurangfolk som jobbar med mat står utanför och röker och spottar. Sen ska de gå in och göra din pizza eller pilla på ditt kött som ska läggas upp på tallriken. Ingen superbra kombi.

MEN! Det värsta var nog iallafall igår kväll när jag och min lilla familj var ute och gick. En Pappa & en Mamma bolmade järnet samtidigt som de gick runt med sin bebis i barnvagnen. Mamman hukade sig lagom när vi gick förbi över sitt barn med sin äckliga cigg. Då kunde ju inte jag hålla igen käften. Högt och tydligt:
"JAG SÅG PÅ NYHETERNA IDAG ATT PLÖTSLIG SPÄDBARNSDÖD HAR ÖKAT KRAFTIGT OCH DET BEROR PÅ ATT FÖRÄLDRAR RÖKER SÅ FÖRJÄVLIGT!"

De tittade på mig lite surt och jag drog blängblicken och muttrade nått om att det där är fanimig lika mycket barnmisshandel som att sitta och trycka i sin 6 månaders pommes på Donken...


"Undrar varför mitt barn har fått astma!?"


ψ Päls
Himla synd att det Ryska, fula modet har kommit tillbaka. Därav fler djur som får sätta livet till för någon slags mössa med pälstoffs. Jag tycker det är helt okej att bära äkta päls om du har dödat djuret själv, ätit upp det och pälsen är det ända som finns kvar. Annars tycker jag att det är ok med fejkpäls.
Förra veckan gjorde jag en till yttring:
Det går förbi en tjej på Götgatan med en sån där mössa med en rävspälsboll på. Mårten vet vad jag tycker om sånt och därför jävlades lite och sa:
"Men Karro, är det inte en sån där du ska ha?!"
Jag högt och ljudligt:
NEJ. FÖR DOM DÄR MÖSSORNA INEHÅLLER DÖDA RÄVAR OCH JAG TYCKER OM LEVANDE DJUR!

Tjejen hörde ju såklart detta, och började skämta lite och sa: Nej det här är ju en mössa av tvättbjörn. SKITKUL!


Skulle du kunna ha den här död på huvet?


ψ Försäljare/Tiggare
Usch jag var så hemsk igår. Jag gjorde en "Talk to the hand" till en försäljare som jagade mig. Jag kom på mig själv efter att jag hade gjort den och undrade vart den där lilla Djävulen inom mig kom ifrån?
Jag stöter på försäljare och tiggare dagligen så nu är jag nog lite less på det. Dessutom har jag förstått att jag har blivit så otrevlig mot försäljare för att skydda mig själv. Jag är nämligen ett typiskt försäljaroffer.

Sen dessa tiggare på tunnelbanorna, utanför tunnelbanorna, dragspelsidioter som tror de kan tjäna pengar på att låta illa. De har hela och rena kläder så jag tycker inte ett dugg synd om dom. Jag har sett hur de jobbar också: De går på en hel familj på tunnelbanans sista vagn och skickar fram ett BARN.
Fruktansvärt grisigt tycker jag. 

 
Snygg Jacka!








Kommentarer
Postat av: anna

åh jag vill ha en sån jacka som han har!

2011-10-25 @ 16:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0