Räknar ner...



Nu är det snart BARA 2 veckor kvar!
Oftast känner jag: KOM UT NU!
Men ibland blir jag lite nervös. Inte för själva förlossningen, för det fattar man ju att man kommer ha ont. Jag är nervös över omställningen. Vi vet vad det innebär, men vi kan nog inte förbereda oss tillräckligt.
Samtidigt VET jag att det kommer att gå fint. Vafan till och med grottmänniskorna fick barn och kunde ta hand om dom!


Jag önskar bara att jag inte var så trött och att min rygg och mina höfter får lida så fort jag sitter länge eller tar en långprommenad...

Mårten tror iallafall att han har synat gravida kvinnors bluff:

"Oooh jag har så ont, Oooh jag kan inte böja mig, ooooh kan inte du hämta vatten jag är så trött...Men imorse såg jag när du fick kramp i benet...har aldrig sett en gravid kvinna med en jättemage röra sig så grasiöst! Du verkligen flög upp ur sängen...Bluffare där!"

Han kanske har rätt...
Eller nääääe. Den ena smärtan är inte den andra lik. Och visst måste man passa på medans man kan! :)





 


Kommentarer
Postat av: anna

Nhaaawww så fin mage =) kan inte vänta tills den lilla parveln kommer =).. Jag tror det blir en pööjk =) hehe o han väger 3985 g =)weiooo...Så håller vi tummarna att jag viner ,.. Saknar er . Pussss

2011-06-16 @ 12:58:59
Postat av: Karoline

Jag noterar ner det kära svägerska :)

Du får komma sen när liten har kommit ut :)

Puss & Kram!

2011-06-16 @ 14:00:53
Postat av: anna

51 cm tror jag =) weiii ska bli såå myys =)

2011-06-17 @ 18:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0