Familj.



Nu är vi tre. En FAMILJ! Klart att samma dag jag skrev att INGENTING fungerade och att vi hade testat ALLT fick jag sammandragningar. Senare på kvällen gick vattnet och tidigt på morgonen åkte vi in.

Allting gick över förväntan och bemötandet på SÖS var fantastiskt!

Vi kom in till SÖS kl. o5.3o efter att jag legat hemma med värkar sedan klockan 23.
Jag var då öppen 4cm. Några timmar senare fick jag ett värkförstärkande dropp eftersom att det gick lite långsamt. Efter det fick jag tokont. Jag testade lustgas men den andades jag fel i så det hjälpte inte ett skit. Så Barnmorskan ringde på narkosläkaren som kom och satte EDA.

EDA är ta mig fan det bästa skit jag varit med om! Efter EDA´n låg jag och käkade kex, småtjötade med mannen och mådde allmänt bra. Systrarna passade upp med olika drycker och var allmänt gulliga.

Barnmorskan Moa tyckte att jag skulle sätta mig på en pilatesboll som jag kunde studsa på. Jag skickade iväg Mårten för att köpa sig lite lunch medans jag satt och studsade.

Från 6cm var jag helt plötsligt öppen 10. Det ska det tydligen vara för att bebisen ska kunna ta sig ut.
Sen kom krystvärkarna, och det var ju ingenting i jämnförelse med sendragen jag fick i båda benen! På 45 minuter var han iallafall ute, vår lilla Älskling!

Stort tack till Barnmorskan Moa och Undersköterskan Marie på SÖS!
Ni var fantastiska!



♥ Familjen ♥










Kommentarer
Postat av: Anonym

Gjorde väl inte ont med tanke på edan?

2011-08-01 @ 09:09:36
Postat av: Karoline

Eh jo ont gör det kan jag lova dig! Vem är du föresten?

2011-08-02 @ 20:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0