En bild som upprör världen...


http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article8455558.ab 

Miranda Kerr ammar sonen Flynn.

Jag läste just på Aftonbladet att denna bild är väldigt omtalad på nätet. För att det är Orlando Blooms son? Nej, för att Mamma Miranda Kerr ammar sonen på bilden. Och det är inga positiva ord tydligen. Folk stör sig och blir upprörda för att  dom tycker att det är provocerande...
SAY WHAT!? Jag kan inte någonstans se att det där skulle vara äcklande på något vis.

Kanske för en del perversa äckliga idioter som bara gärna skulle sett hennes bröst och varit nöjda med det, men så fort det ligger ett barn där och snuttar så var tydligen det fel och äckligt. Eller är det avundsjuka??? vad vet jag... (!?)

Då kan ju jag ta och berätta för er (som provoceras) att brösten är till för att ge mat till ett barn! Sen att bröst är sexiga är ju en annan historia, men jag kan bara inte förstå...kan någon förklara för mig som förstår varför denna bild är så upprörande?


Själv tänker jag vara en mamma som ammar på café, en parkbänk på H&M eller på restaurang om jag nu satt där när mitt barn blir hungrigt.

Sen är det upp till var och en att slänga upp tutten på bordet eller göra det lite smidigt och disktet.
Jag bryr mig inte.


Så! Nu har jag ventilerat mig! Jag blev lite upprörd över att folk blir upprörda...





Kommentarer
Postat av: Sophia

Men herre gud! Folk är ju så knäpp! Det är ju bara ett barn som äter!!! Haha!!! Och bilden var ju fin, stilig! Håller med dig, amma kan man göra över allt - alltid - men kanske med lite stil! =)



2011-01-24 @ 18:22:15
URL: http://systersophia.blogg.se/
Postat av: Karoline

Det är en otroligt mysig och vacker bild tycker jag.

Folk har visst inget annat för sig än att störa sig på andra...nästan så att man har lust att slänga upp tutten på cafébordet sen bara för att! =)

Näe, amma med stil kommer att bli min grej!

2011-01-24 @ 19:03:31
Postat av: Sophia

Ja, eller hur! Det är ju så galet! =)

När ungen vill ha mat är det bara att bjussa på det!

2011-01-24 @ 19:11:28
URL: http://systersophia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Klart man ska amma vart man än befinner sig! Det gjorde jag med Lukas, och kommer absolut göra detsamma med bebis nr2. Det är inget onaturligt med det alls, snarare tvärtom som du skriver, det mest naturligaste som finns!



2011-01-27 @ 15:38:59
URL: http://johannamokvist.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Folk blir upprörda för saker som är helt naturliga och sen saker som är onaturliga är helt okej!

Näe. Idioter.

Amma på Johanna!

2011-01-30 @ 19:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0