PojkeFlicka?





V. 15

"Både huvudhår och ögonbryn blir grövre hos barnet. Har barnet anlag för mörkt hår börjar pigmentcellerna i hårsäckarna producera svart pigment"


Hmmm...jag hade kolsvart hår när jag föddes, så jag undrar om våran lilla groda också blir bäcksvart i skallen.


I början av Februari får vi se, han, hon, den eller det för första gången. Det ska bli så mysigt och allt kommer att kännas mer på riktigt. Vi har bestämt redan från början att vi INTE vill veta om det blir en flicka eller pojke.
Många tycker att det är "praktiskt" att veta i förväg. Vadå praktiskt? Vad är praktiskt med det? För att man ska köpa klänning eller snickarbyxa? Jag tror bara att det är en sjukt dålig ursäkt för att man är så jädra nyfiken. Jag är också sjukt nyfiken, men tycker samtidigt att det är mer spännande att inte veta.

Ja menar, vem öppnar en julklapp ett halvår innan julafton!?
Vad tycker ni?


Vi får slå vad helt enkelt.
Jag tror pojke.
Mårten tror flicka.


Oavsett vem du är så är du välkommen till oss, lilla du.


            
    Flicka                                                        Pojke           





Kommentarer
Postat av: Anna

Man blir så sällan överraskad nu för tiden så låt det vara en överraskning :) Huvudsaken är att barnet mår bra :)

2011-01-04 @ 18:16:35
URL: http://annensblogg.blogspot.com/
Postat av: Karoline

Det är sant Anna! :) Viktigast är att han eller hon är frisk och kry! :)

2011-01-04 @ 20:06:42
Postat av: Johanna

Jag tror på en liten flickunge jag! :) Spännande! Ska bli kul också och se vem av oss som får först!!

2011-01-17 @ 13:29:56
URL: http://johannamokvist.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0