Jag har Räddat Barnen på Röda Korset



Idag har vi haft en rens! Vi hade så mycket grejer i garderoberna som vi inte har tagit tag i sen vi blev ett hushåll av två.

Vi passade på att rensa påslakan, kläder & barnkläder, slängde ner det i säckar och vankade iväg till
Röda Korset!
Jag har svårt för välgörenhet via pengar. Då ger jag hellre några småslantar till  exempel en uteliggare i tunnelbanan för då vet jag att det kommer fram och inte hamnar i någon rik människas ficka.

Nu har vi skänkt en massa kläder och det vet jag att det inte hamnar någon annanstans än där de behövs.

Skönt att våra grejer kommer till användning!


Vi skulle ha ätit 3 rätters på alla hjärtans dag, men det orkades inte med.

Så nu måste vi skynda oss att äta upp räkorna vi köpte innan dom blir gamla!
Så ikväll innan jobbet blir det:

Grillade vitlöks och Chilimarinerade jätteräkor

Ingredienser

16 st jätteräkor
2-3 pressade el. fint hackade vitlökar
ca 1-2 msk persilja
ca 1-2 msk olja
1 fint hackad chilifrukt(för mindre hetta ta ur kärnorna)
2 tsk hackad koriander
salt
peppar




Hoppas att det kommer att smaka smaskens! Det luktar gott där dom ligger och marinerar sig iallafall!


Nej, dax att svälja ner ännu en Alvedon för min onda rygg, så att jag klarar mina tre jobbnätter!
Undra om man kan ligga på spikmatta när man är gravid? Någon som vet? Jag älskar min spikis och tror att den kan hjälpa mig mot min olydiga rygg!

Imorgon har vi tid hos vår otroligt coola barnmorska!
Vi diggar henne skarpt den där norländska damen!









Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken god gärning ni har gjort :)

2011-02-16 @ 20:56:15
URL: http://annensblogg.blogspot.com/
Postat av: Karoline

Ja men visst :) Man känner sig lite nöjd när man gör sådana saker faktiskt :)

2011-02-17 @ 14:35:35
Postat av: Johanna

Spikmatta kan du ligga på! =) Det vet jag flera stycken som gör, alvedonen ska du där emot vara försiktig med! Är ju massor med prat runt omkring det nu, forskning har ju visat att det kan ge komplikationer för bebisen längre fram i livet!

2011-02-18 @ 10:48:04
URL: http://johannamokvist.bloggplatsen.se
Postat av: Karoline

Vad skönt! Då kör jag spikis! :)

Ja visst försöker man undvika alvedon, men de är så jädra mycket man ska akta sig för och så mycket snack hit och dit. Sunt förnuft kör jag på! :)



Kom du inte ihåg när man kunde få cancer av chips ena veckan, och sen andra veckan kom det fram att chips motverkade cancer...:)



2011-02-20 @ 13:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0