Familjetripp

Vi har varit på vår första familjetripp. Tillsammans med familjen Bornmarker. Till Åland! Det var supertrevligt och Melker skötte sig exemplariskt. Han festade på babysemp medans jag fetade på godis och Mårten på några öl.



Gullungar: Melker Denise och Zebastian



Melker och Denise



Melker och Zeb




Appropå Babysemp. Här rinner det inte på direkt. Det är BVC-sköterskans fasa. TILLÄGG!
Jag ger honom tillägg när han har legat hos mig hela dagen och fortfarande inte är nöjd. Då fattar man ju att jag inte har så mycket att bjussa på.
"SÅ ÄR DET I BÖRJAN" Säger BVC-Tanterna. "Försök mer" 

Vadå i början!? Tror ni inte att jag vill kunna ge mitt barn mat!? Jag har redan dåligt samvete för att jag inte kan amma honom tillräckligt! Jag har setat med honom timme efter timme men ska jag sitta här hela mammaledigheten tills han har börjat med barnmat?

Näää nästa gång jag går till BVC får dom fixa fram hjälp om dom ändå gnäller och antyder att jag är en dålig mamma.

Nu har jag iallafall blandat en fet termos med TILLÄGG!



Männen i mitt liv.


Idag ska vi faktiskt till BVC och se vad vår gosegris väger och mäter nu. Han känns tung, så han är nog en 5kilos nu. Först ska vi ta oss in till stan en sväng och efter det tänkte vi ta ett äventyr till IKEA.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0