Gröna vänner.








Shit vad är jag för sjuk!? Chefen trodde det var moraxella. Någon sjukdom jag aldrig har hört talas om tidigare, men som man tydligen behöver bekämpa med antibiotika.


Imorse kunde jag knappt andas. Jag hade något i halsen. Jag hostade tills jag kräktes upp en grön slimeklump. Jag försökte spola ner den med kranen på högsta sprut. Men den där gröna, sega vännen ville inte lämna handfatet. Tillslut fick jag peta med en tops. Hoppas att jag inte satte stopp i avloppet med min gröna vän. Fräsht tänker ni. Ja det tänker jag också! Så därför ska jag gå till läkaren imorgon för första gången i mitt liv. 


Jag sov 14 timmar + 1 idag. Mårten väckte mig vid 20 när jag skulle gå iväg till jobbet. Jag mådde skit och ville egentligen inte gå. Men det är halshuggning om man sjukar sig en timma innan man ska vara på jobbet, så jag pallade mig hit. Nu mår jag lite bättre efter två alvedon. Får se om jag stannar hemma på Torsdag om jag har febran då också.



Annars har jag stekt pannkakor så det stått härliga till. Skvätte smet i hela köket, slängde Mårtens pannkaka på golvet och smälte väggen lite till med stekpannan...Men goa pankisar blev det! Om inte Mårten ljög dvs.




Time to be bitter!
Det värsta jag vet är att bli tillfrågad när någon annan inte kan.
Mårten och hans kusiner och syskon ska på någon kusinkryssning och respektive får inte följa med. "Då blir det ingen kusinkryssning" Men vafan är ni 12år sa jag. (Det var dock inte Mårtens påfund, men ändå) Det är ju inte så att jag hänger i Mårtens röv så att han inte kan hänga med sina kusiner. Nu hade så många bangat så han sa att jag kunde få följa med om jag ville. My ass att jag vill följa med när jag inte har blivit tillfrågad från början. Vad välkommen man känner sig då. Jag ska hänga med Lovisa och Jossan och slå klackarna i taket hemma istället.

Sen var det en så kallad vän till mig som ville hänga med mig på valborg för att en annan vän till oss jobbade. Och hon skrev verkligen så också. Näe då kan det va.

Sånt blir jag bitterfittan på! :)



Bitterfittan.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0