Mitt liv som ensam.






Dom första dagarna var hemska. Jag kände mig nästan dumpad och nysingel av att helt plötsligt vakna upp själv, gå och lägga mig själv och äta själv. Nu har den gått en vecka och det är mer kvar. Fy, det här gör vi aldrig om! Han är liksom i ett annat land! Det är dyrt att prata och man kan inte bara ta tåget en sväng för att träffa honom...



Fy för Tyskland! Men jag har faktiskt försökt göra något positivit av det ändå! Unnat mig själv saker. Igår solade jag, färgade hårtet och målade naglarna. Sen lade jag mig i soffan med en fet popcornskål och kollade på någon töntig barnfilm. Det var mys faktiskt!
Och idag har jag tvättat och städat. Sen sprang jag och shoppade lite grejer till badrummet så nu är det en fröjd att vara därinne! Man måste passa på medans mannen är borta! Sen frågade jag om jag fick slänga hans dörrmatta:

M: Vad är det för fel på den?
K: Den är ju lite ful.
M: Haha! Har du redan köpt en ny?
K: Näe, jag vågade ju inte förens jag hade frågat dig...
M: Ja sånt där är jag inte insatt i.
K: Så bra!

Jag har inte slängt den än. Men den har flyttat så den bor utanför dörren numera. Tumme upp blev det i hallen efteråt!



En sån här, fast mycket fulare har vi nu utanför dörren.




Nu har jag tänt värmeljus i hela lägenheten och ska läsa min bok som ramlade ner i inkastet idag:
Tjuvlyssnat!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0