Arbetshäst!

 



Nu är jag tillbaka i mitt gamla vanliga jag på jobbet. Jag har varit ledig en vecka och har fan kännt mig arbetslös! Jag har gått upp runt 10-11 varje dag och då har jag sovit runt 22-23 på kvällen. I snitt 10-timmars sömn. Deprimerande. Jag har gått och mött min arbetande karl efter jobbet, träffat vänner efter att dom har slutat jobba runt 16-tiden.

Det låter ju kanske jättetrevligt!? Men mellan kl 10-16 är det inte så skoj vill jag lova! Jag har mest gått runt och trampat och haft dåligt samvete för alla andra som arbetar och sliter.

Men nu är jag i form igen! Nu är jag tillbaks på jobbet igen och det känns bra! Kändes dock mindre bra att få höra att man skulle bli saknad när man gick till jobbet. För då ville jag ju inte riktigt gå...


Jag har sett några kändisar i veckan när jag har varit arbetslös:
Skulle precis gå fram till en uteliggare som satt hukad mot väggen vid götgatsbacken och slänga en femma i burken, när jag såg att det var ingen mindre en Magnus Betnér som satt där...Han satt säkert och spanade på folk som han kunde använda i sin nästa standup!

Sen såg jag en schleten Petra Mede. Munsår hade hon också...

Jacob Eklund försökte gömma sig med skägg och brillor...men hallå lilla Jacob, jag ser dig, och jag hör dig om inte annat när du står och pratar i mobilen. Det är ju till och med molnigt ute! Jag är inte dum inte...



Jag skulle egentligen åka hem idag efter jobbet inatt, men när min man frågade om jag skulle sova hos honom kunde jag inte låta bli. Vi är fan som magneter! Fastnar hela tiden.

Mårten är skitbra på skådespelare. Och när jag menar skitbra så menar jag för och efternamn på varenda jävel.
Vi såg en film där det var en massa skådespelare med i (jag kommer inte på vad dom hette). Helt plötsligt kommer det upp en figur som jag känner igen från en annan film: "Titta, en Ompaloompa!" Mitt skådespelargeni skrattade gott åt det en stund. Det bjöd jag på. Det var ju faktiskt Ompaloompan! ♥



Har by the way äntligen fått ett fast jobb! Sedan 2oo6 har jag väntat! En sten stor som en bumling har ramlat ner.




Puss på eder!



Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till fasta tjänsten!

kräm

2009-10-08 @ 09:28:00
Postat av: Karoline

Tack du bästa svägerska! :)

Krams

2009-10-08 @ 16:20:04
Postat av: Annen

Grattis till jobbet!

Åh jag vill också se kändisar ;) Våran granne låter precis som Jacob Eklund, räknas det? :D

2009-10-08 @ 19:45:51
URL: http://annensnas.blogg.se/
Postat av: Anna

haha ja kanske, han är tuff, men hela hans ansikte är ett enda stort skägg.A

2009-10-09 @ 11:16:58
Postat av: M

Grattis till den fasta anställningen

2009-10-10 @ 21:16:48
URL: http://mazlin.scriptorium.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0