Nostalgi...



♥ Jag hade en sån tur att jag hade en farfar som jobbade på GB när jag var liten. Han kom en gång i månaden med en stor kartong med massa glass! Jag är uppvuxen på glass och jag saknar det! Nu är det så jävla dyrt! Jag hade en favvo som var en bananglass med choklad och den var böjd som en banan. Kommer inte ihåg vad den heter dock. Min älsklingsfavvo. Men efter det var magnum mandel min absoluta favvo! And its still are.






♥ Spice Girls och Backstreet Boys var mina absoluta idoler! Vi hade alltid roliga timmen då vi tjejer mimade och dansade till spicegirls! Jag fick vara alla utom Mel B tror jag. Det var alltid bråk om vem som skulle va henne. Jag slapp!
Fanns en massa klistermärken och tuggummin och klubbor med spicegirls, och det samlade jag förstors på! När det gällde Backstreet Boys var det jag och min granne/bästis Robin som samlade på bilder. Som tur var gillade han Kevin bäst, och jag Brian. Lätt att byta bilder med andra ord!






♥ När jag var liten hade vi så många grannar i området och vi lekte allt möjligt skoj! Krig, Burken och Dracula...Dracula var loligast och läskigast. Det gick ut på att en unge skulle springa runt huset och gömma sig när det var mörkt ute. Sen stod alla på trappan och räknade. Därefter skulle man försöka våga ta sig runt huset och då plötsligt kunde Dracula hoppa fram och skrämma skiten ur en! Han skulle kulla så många som möjligt och då blev dom också vampyrer. Det minns jag som om det var igår!






♥ Forssjö skola är den mysigaste lilla skola jag har gått på. Nästan för tryggt! vi kanske gick 1oo elever där samanlagt och alla kände alla! Det var nära hem och man behövde aldrig vara rädd att gå själv hem! Var det disco kom ändå mamma och pappa och hämtade mig, bara för att! Önskar att mina barn kommer att få gå i en lika liten och trygg skola, men det lär nog inte hända så länge jag bor här...





♥ Dagmammor är inte lika vanligt som dagis längre...när jag var liten gick jag bara hos dagmamma! Där kände jag mig trygg, eftersom att jag bara hade 300meter hem och det var max 5barn i en dagmammegrupp! Några gånger i veckan gick man ut i skogen med dom andra dagmammorna, och då hade man en massa barn att leka med! Man hade alltid koll på "sin" dagmamma. Tråkigt att dagmammorna dör ut...




Idag är jag helt tjock i halsen! Kan inte prata så bra och kan knappt svälja! Det är skit irriterande! Får ta en storhandling på Apoteket sen! Ska även köpa snarkspray till min man, haha!











Kommentarer
Postat av: Anna

Glassen hette Banana Joe :)



Men hur kan man gilla Brian? Min favorit var Nick :D



Du får bli dagmamma själv när du blir stor :D Så kan du passa mina barn också! :D

2009-03-04 @ 13:22:25
URL: http://annensnas.blogg.se/
Postat av: Caroline

Men här i Hässelby finns det många dagmammor, du får flytta hit när det är dags! ;)



Jag jobbar bara torsdag!



kram

2009-03-04 @ 14:14:41
Postat av: Professorn

Vadå kan inte prata?? Vet du hur många timmar vi pratade idag egentligen?? :D:D:D



Puss på frugan

2009-03-04 @ 23:58:25
URL: http://[email protected]
Postat av: Karoline

Vafan Kärin! Du förstörde mitt försök att få empati! Du hörde väl att jag lät som en wiskeykärring när jag ringde dig? Sen värmdes min lilla stämma upp och nu kan jag prata! :) Wiiiie! Fan nu har jag ont i halsen igen. Glömde mina kära strepsids hemma...damn.

Puss på empatisabbarn <3

2009-03-05 @ 00:17:33
Postat av: Josefin

Hörrödu vännen...du får nog ta och gå till läkaren kanske och kolla upp det där..det är kanske lite väl hög puls det där..och sen har du ju känt dig lite vimsig..Hoppas det inte är ngt..jag tror du behöver järn och vitamin..har du köpt vitaminer? vi hann ju inte surra så mkt inatt..jag var ju lite uppjagad..haha..usch vad pinsamt det var..hoppas du fårsova gott inatt..jag tvättar idag..by the way vad gör du imorn? jag tänkte gå på stinsen kanske..kramkram..

2009-03-05 @ 09:50:49
URL: http://josefinkjellsson.blogspot.com
Postat av: Karoline

Anna: Gah! Just det! Jag kallde den väl bara bananglassen antar jag...



Josefin: Jo, får göra det. Ska bara få arslet ur så att säga. Jag jobbade tyvärr natten, går inte av förens på Lördag!







2009-03-06 @ 06:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0