Föll för en bankman. Nästan...



Äntligen har jag sålt min tv till en vettig människa! Jag traskade till banken idag för att sätta in pengarna, och typiskt mig som är lite för snabb och trycker ut ett turnummer innan jag upptäcker att det finns en snabbkassa för insättningar och uttag, så jag tänkte att jag lika gärna kan köra på med ett pensionsparande.

Satt en otroligt fräsch karl i kassan som jag såklart råkar ut för. Det tog längre tid än väntat med den där rackarns pensionen. Jag är ju en tjej som lätt svimmar när jag dricker för dåligt och får stå för länge hos en slipskarl. Så mitt uppe i allt säger jag: "Jag har lite lätt för att svimma, är det okej att jag sätter mig en stund medan du grejar?" "Visst!" säger den snälla och snygga bankmannen, och frågar också om jag vill ha ett glas vatten eller nått. Dum som jag är så säger jag nej tack.
Sen är jag tillbaka igen vid disken, men måste vända tillbaka till stolen efter 30sek. Gör ett till försök och tredje gången gillt så står jag där. Den snälla bankmannen frågar om han kan ringa mig senare istället, så att jag kan gå hem och vila och få lite luft. Så det gjorde han.
Ja, det var ju tur att jag sa till. Brukar jag inte göra. Så jag hade kunnat ställa till med en cirkus! Tur att jag inte föll för bankmannen...



NU, SNART! Ska jag ta min första drive! Det ska bli spännande! Men jag är typ apnervös. Men där får jag sitta iaf, så inga svimningar här inte! Wish me luck! jag kan behöva´t!



Såg på familjen annorlunda igår. Det är ett sånt mysigt program! 10 barns familjen fixar det bäst tycker jag! Konstigt nog...
men något jag tycker är synd är att de stackars tonåringarna måste agera extramammor och extrapappor. Och visst, klart att man ska hjälpa till hemma, men dom har samtidigt inte valt att få 9-10 syskon. De flesta av de största tycker att det är kul ibland, men oftast jobbigt, och jag förstår dom. Jag skulle inte vilja ha så många syskon som jag måste ta ansvar över. Låt dom vara tonåringar. But well, hur gör man när man är så många? Jag är lite kluven...
Min kära mormor hade ju 14 syskon. Dom var alltså 17st med föräldrar samanlagt. Men då var det på ett helt annat plan. Då jobbade dom och hjälpte till på gården. Nu för tiden kräver ju samhället så mycket. Och barn är elaka mot varandra. Speciellt om man inte har dom rätta kläderna och liknande, vilket jag förstår att man inte kan köpa om man har en sån stor familj. Men som sagt, jag blir kluven, för dom verkar ha det så mysigt! Men trångt!
Samtidigt tycker jag att det är fult att 10-barns mamman sa att hon inte kan använda preventivmedel, så kommer det en unge är den välkommen...men om dom hade fått välja hade det ju inte blivit en unge helst eller?
Och det finns något som heter kondom eller sterilisering. Hade kännts bättre om hon bara sagt att hon älskar barn faktiskt...

Någon som också kollar som har någon åsikt? Skulle vara intressant!


Jobb imorrn igen, känns som att jag just gick av. Men det ska bli kul som vanligt! Undra vem jag jobbar med?



Får jag sitta är jag nöjd!






Kommentarer
Postat av: Anna

Lycka till med körlektionen! :) Kör hårt så har du det där kortet till sommaren!

2009-03-03 @ 15:58:38
URL: http://annensnas.blogg.se/
Postat av: Caroline

det är inte med mej du jobbar i alla fall... jag jobbar på tors! kram

2009-03-03 @ 21:17:15
Postat av: idan

Lär du dig köra i sthml så kan du köra överallt sen. Själv är jag rädd för storstäder.. Lycka till gumman! =)

2009-03-04 @ 10:07:21
URL: http://helajavlajag.blogg.se/
Postat av: Andra Karoline

Men då jobbar vi på torsdag! Fast jag är en Bima-tjej! Men vi ses iaf! :) Jobbar du fredag också?

Krams!

2009-03-04 @ 11:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0