Snusare

2oo9-o1-o1

När jag kom hem imorse vid klockan eight snåret så låg min gubbe på soffan och tvn på högsta volym. Jag försökte väcka honom för att få med honom in i sängen, men det är omöjligt fan! Jag pussade lite på honom och försökte få kontakt. Då vrider han sig bort och muttrar "sluta". Jaja, ligg där då snarkgris, tänkte jag och pussade godnatt och gick och deckade.

Blev väckt vid 16-tiden av att C pussade på mig och frågade om jag ville komma upp eller fortsätta sova. Jag hasade mig upp efter att ha legat en kvart till. Mosade i mig lite frulle och låg i världens skönaste soffa och kollade på Splash! Sen kom min älskling och sällskapade mig. Vi låg och myste och klockan 18 låg vi båda och sov framför Corps Bride. Vaknade runt halv åtta och då var det bara att traska upp för att gå till jobbet. Var tvungen att få liv i C, så att han kommer i säng i normal tid istället för att vara vaken hela natten. Han ska jobba imorgon.

Så man kan väl summera min vakna tid till 2 timmar. Imorgon är jag minsann ledig och det ska bli kalas! Hoppas bara att jag kan piska upp mig i någorlunda tid imorgon så jag inte får för mig att baka natten som kommer. Men det är galet svårt att stå emot tröttheten när klockan ringer. Vad ska jag gå upp till? Jag har ingen lust att mysa med tvättmaskinen. Mycket heller myser jag i sängen. Så jag kommer nog troligen att döda min klockie imorgon.


Jag har bestämt att jag och C ska ha en fredagsmyskväll med mat prommenad och film! Var längesen vi hade en kvalitetskväll bara han och jag. Vad ska man äta då? Någon som har något tips för en hjärndöd som jag?


Jag har äntligen fått mitt gymkort! Jag hoppas att jag har tillräcklig pli på mig för att traska ner 1-2 gånger i veckan. Inte långt alls, och man kan inte skylla på någonting! Hoppas att gym funkar för mig. Har inte gjort det tidigare, så nu får vi se! Men lite music maeistro i örona blir det nog kanonkul!


Nu är det 1 januari 2oo9! Usch jag kommer ju ihåg som det var igår när det var år 2oo0. Och då gick man bara i 7an! Galet. Och så fyller jag år på det värsta datumet i den värsta månaden: 22 (innan lön) Januari (Värsta Räkningsmånaden) Men tänkte ändå ha någon mysig liten sammankomst som förra året. Lite tårta och kaffe med lite vänner! man blir ju trotts allt 22bast, så man måste börja med kafferep nu! 


Det här året har jag bestämt att jag ska vara snäll, men bestämd och inte ta skit! Det är ett svårt uppdrag då jag alltid har betraktats som "för snäll" 
Sen ska jag väl göra allt det där som man lovar att göra varje år, äta nuttigt (vad nu det innebär?) Alger och sånt tänker jag skita i. Äta mindre snask och dricka mer vatten!
Sen är mitt löfte för detta år att spara undan massa pengar. (Man vet ju inte hur det blir med skitåren)
Jag ska också försöka ta mitt körkort! Bara handledningen kvar, sen får ni se upp!
Hmmm, jag ska sluta impulsköpa grejer, och tänka lite innan.
Tradera ska jag akta mig för.

Jag hoppas att jag kommer att hålla mig till dessa "löften" annars får jag be C koppla mig.


Nu ska jag dricka wasser!


KiSS!

 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Heeej!



Du har ett award o hämta på min sida, om du vill o orkar..



Hope vi seees soon!! :)



KRAM

2009-01-04 @ 20:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0