Lördag!

J e J

Jeeeej! Idag är det lördag! Jag ska inte sova så länge, så det är tur att C är hemma och kan väcka liket. Fast han gick nyss och lade sig, så vi får se hur det går...skyll inte på mig sen för att du inte går upp i tid gubbstrutt. ♥

Lördagen vill jag vara hemma och ta det lungan. Söndag har jag nog lust att hitta på något! Kom gärna med skojiga förslag, för i det här fallet är jag fantasidöd.

Annars har jag jobbat och systeryster har stuckit mig i fuck you- fingret för att kolla mitt HB (Hemoglobin). Jag har alltid trott att jag har aplågt, men det låg tydligen stabilt. Och så kollade jag blodtrycket när jag ändå var igång, och det var visst också normalt. Häftigt egentligen vad man kan se på en halv milliliter blod! Alla möjliga krejer. Jag blir nästan fashinerad av något som jag brukar pyssla med på jobbet.

Jag var så frustrerad efter lakrits idag! Och det blev inte bättre av att min karl skulle dra till ica och köpa godis när jag skulle gå till bussen. Så ringde Karin och jag smittade av mitt goissug på henne. (fast hon var mer förtjänt av det än mig, för hon hade simmat den rackaren!)

Kommer ihåg när jag och Karin hade simkort för några år sen...vi gick alltid och simmade, och eftersom att vi var singlar båda två så spanade vi ju samtidigt efter gubbar.
Karin hade fått syn på en snygging, och jag kollade också, och höll med om att det var en snyggning. Efter att vi hade spanat en stund så såg vi att han gick lite annorlunda, men det tänkte vi inte på så mycket. Sen efter ett tag fick vi höra när han pratade med någon som antagligen var någon slags ledsagare, och förstod då att killen var förståndshandikappad...hoppsan sa!

Jag satt och funderade på att jag har jobbat sen jag tog studenten och innan också för den delen och kom fram till att jag kanske har lite erfarenheter ändå:

först jobbade jag som timmis på ett demensboende, sen inom handikappomsorgen som habiliteringsassistent för lindrigt förståndshandikappade, sedan blev det Danderyds sjukhus där jag jobbade i 1,5 år på REHAB/Medicinklinik för traumatiska hjärnskador och nu på Astrid Lindgrens Barnsjukhus där jag trivs som firren i det blöta! Har även jobbat lite extra som personlig assistent.
Så man har lärt sig en hel del på 3år. Skönt tycker jag att man bara kan bli klokare! (hoppas jag)


Imorgon hade jag tänkt lägga in fler bilder från jul och sådär! För nu, efter mitt argsinta mejl till bredbandsbolaget så har vi finely INTERNET! Jeeeeej!



G o D    H e l G



Prinsessan & Jag







Kommentarer
Postat av: Karin

Haha!



Karln med tattoos!! Jag hade glömt honom!

Bra att man kommer hit och får lite uppfräschning av sitt liv :D

Sov gott! Pussi

2009-01-23 @ 09:54:34
URL: http://professoreriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0