Kväv inte en nysning!


 


Sitter och kollar på Vakna med The voice. Då diskuterar dom ryktet om att man inte ska hålla in en nysning, men dom vet inte riktigt why...
Well jag vet!
Man kan ha lite "missbildade" blödkärl i hjärnan som är lite tunnare än andra. Man vet inte att man har det. Ibland kan dom spricka och då får man en blödning. Om man då kväver en nysning kan trycket som blir i hjärnan göra att som spricker. So dont do it!


Annars ska jag vara hemma och pula idag! Med tvätt och krejer. Oj så skoj! Kan knappt bärga mig fan.
Sen kommer våra efterlängtade sängbord idag! Det blir najs, och hoppas fan inte att man behöver skruva skiten. Betalade 1200 för den jävla frakten bara! Ska klaga till ILVA, eftersom att dom inte ens bär upp det för den summan! Jävla skitavtal skulle jag vilja säga dom. Haha jag brukar inte klaga till företag, även om det låter så i var och varannat inlägg, men man måste säga ifrån minsann!


Får se om jag fraktar över Jennii hit för lite skitprat! Jag går bara över till dom ibland, för deras iller hatar mig och biter mig i tårna! Bara mig! Hon är ute efter mig och jag är rädd för en liten råtta...


Nu har julen åkt ut! Det var skönt, för jag var trött. Jag vill inte se en julgran när julen är slut. Då blir jag förvirrad och tror att det är jul snart...


Det finns bara EN reklam jag tycker är rolig och vill se just nu! Det ät icas reklam där Stig klagar över rynkor och tycker att han börjar bli gammal. Hans kollega säger att han inte är gammal om inte streckkodsmaskinen svarar för då kan man snacka rynk...PIP! "Soltorkade tomater 21.90" HAHA! Jag garvar varje gång! Resten av all reklam är bara skit. Eller har jag missat någon!?  Tell me i sånna fall! Finns det någon mer skoj reklam???

Soltorkad tomat?


BIOTIPS!
Om du vill gå och se en bra, lättsam film ska du se ALLT FLYTER. Lättittad och rolig film som är min humor till 100%



Såg guldbaggegalan igår. Guldbaggen är ful. Kunde dom inte komma på något bättre än en ful insekt? Om om man ska ha en insekt, kan man inte ta någon fin insekt då? Typ en liten nyckelpiga eller en fjäril? Nej det ska vara en ful Spunk istället...
Johan Glans var iaf underbar! Och jag tycker att Svenska folket ska få rösta allt! Det sitter 100-åriga gubbar och tanter i den där juryn som bara gillar filmer som är old made. Som den där Maria blablas var det ju var...hur många har sett den!? Hur många av det Svenska folket skulle tycka den var bra förutom min mormor? Inte ens hon skulle nog gilla den.
Den vann nog flest priser.
Den mest värdiga vinnaren var just ARN som fick folkets pris. Patrik 1,5 fick inte ett skit, fast jag tycker att den är klockren! Skulle vilja se Låt den rätte komma in. Har du sett den? Is it good?


Jag ska se lets dance på fredag! Eller lite kanske. Jag jobbar så hinner kanske se en stund innan jobbet. Jag vill att BlondinBella åker, för hon är usel. Jag förstår om karlarna har lite svårt med höftarbete, men henne kan man kräva lite av! Hon har noll inlevelse ingen energi, hon vill bara synas.
Jag hejar på Morgan Alling! Han var ju klockren! Dessutom var jag kär i honom när han var med i Tippen.
Go Morgan!


Nej nu blev det lite bibel här. Måste sätta fart med schemat. Jag har ansvar för schemat.
Vi har önskeschema, så alla lägger som dom vill. Och det går ju inte ihop. Ibland kan det jobba 4st på en natt och ingen natten efter. Så man får samsas och flytta lite på sig. Så mitt uppdrag är att räkna ihop hur många det är på respektive nätter, sen har vi möte och flyttar oss och sen ska jag lägga in det i datorn så att det kan fastställas. Skitsvårt nu i början när man inte kan programmet, men det kanske lossnar. Har väldigt bra arbetskamrater, så jag får nog stöttning!




Julgranen har åkt! (Bild från mitt gamla jobb)















Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har sett "Låt den rätte komma in", Ajvide är min favoritförfattare och boken är oslagbar, jag är tveksam över att jag kommer hitta någon bok som är bättre än den. Filmen var dessvärre sådär i jämförelse med mästerverksboken. Har du läst den?

Tyckte filmen var en fin kärleksskildring mellan två barn som blir vänner med ett starkt band mellan sig. Det är en fin historia på så vis. Men filmen tar bort väldigt mycket från boken och har just mer fokuserat på deras kärlek än själva vampyrismen. Så läs boken och du kan även se filmen för att jämföra. Det här är ju vad jag tycker och så tycker inte alla :) Men det var en på radio som sa att har man inte läst boken kommer man gilla filmen och har man läst boken kommer man bli besviken på filmen, det stämmer nog rätt bra.

Jag vill se "Allt flyter" och "Patrik 1,5", får styra upp det sen när vi har flyttat, det dröjer ju ett tag innan de kommer ut på film också, men Patrikfilmen borde komma snart, känns som en evighet sen den gick på bio.

Och i mars måste du ju se långfilmen om Kenny Starfighter! :)

2009-01-13 @ 09:15:24
Postat av: Karoline

Ahaaa. Men jag ser nog filmen först, men måste läsa boken också! Ja jag ska lätt se Kenny! Boliboli! Ja Patrik 1,5 måste du bara se! Lite konstit att se Gustav och Torkel i sängen, men för övrigt är den klockren! Den kommer nog gå på bio ett tag till tror jag, eftersom att det är så många som fortfarande ser den på bio. Moneymaker you know :)



2009-01-13 @ 11:33:55
Postat av: Caroline

Svar: om du visste hur gärna jag hade haft Minea hemma alla dar jag är ledig! Men det går tyvärr inte, då kommer hon garanterat utanför på dagis..



Ska försöka få nåt vettigt gjort här hemma nu innan det faktiskt är dags o hämta hem barnen igen, bara en timme kvar.



KRAM!!!

2009-01-14 @ 13:44:44
Postat av: Anna

Såg du parodin med Glans och Björn på Guldbaggegalan? :D

2009-01-14 @ 14:03:06
Postat av: Karoline

Caroline: Jahaaa, ja barn kan ju vara så taskiga mot varandra, så jag förstår dig :)

Ses på jobbet! Kramar





Anna: Oh yes i saw it! Haha "Bar överkropp" skulle ju Björn ha haft, men inte då! En Dm av magen. Töntigt. Men dom var klockrena!

2009-01-14 @ 23:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0