Askalas!



Idag ska vi ha lite kalasan hemma! Jag trodde att jag skulle möta min man nere vid ica för inköp tills imorgon. Men vaknade av att han pussade på mig...Hmm? Skulle inte vi mötas vid ica undrar jag, och vet antagligen inte ens vart jag är. Jag har ringt dig och klockan är 18 nu...
Hmmm, var jag så himla trött att jag inte ens hörde klockan? Aja, inhandling av mat och dylikt blir imorrn istället.

Pratade med Karin väldigt länge imorse. Jag ringde upp henne runt 07.40 och vi lade på när jag kände mig lite smådassig klockan 09.30. Hoppsan Kerstin! Vi har verkligen alltid saker att prata om! Sätt oss på en öde ö och vi skulle aldrig sluta snacka.



Det är verkligen skitdåligt med personal just nu på jobbet. Och det är fullt med barn! Dessa nedläggningar har tvingat avdelningar att stänga på grund av att dom inte har personal.
Jag blir så förbannad på denna regering som totalt skiter i sina medborgare! Fattar dom inte att om man drar ner på sådana viktiga saker som sjukvård och psykvård så kommer folk att dö? Nej det skiter väl dom i. Dom har ju stålar så att dom kan köra sina privata grejer. Vidrigt att pengar har sån makt och att det kan ställa till med helvete. Hua, hua.




Åh, jag längtar verkligen tills ikväll! Det ska bli så trevligt! Jag ska tvinga alla att sjunga singstar, annars får dom ta lite mer vin. Höhö. Jag ska hålla mig lugn, eftersom att min familj kommer och firar på Söndag, så då är det bara att köra igen! Kanske slipper städa lika mycket, men mat ska dom ha!
Hoppas att min bror kommer med sin flickvän. Har inte träffat henne, så vi alla är nog lite nyfikna! Vore trevligt att träffa henne iallafall! 


                                                


Usch vad det känns som att jag har blivit gravid undernatten. Gravid av godis. Men det konstiga är att jag borde vara äcklad, vilket jag är på ett sätt, men samtidigtlängtar jag hem till mina Salta grodor, turkisk peppar, lakritsfiskar och lakritskolor! Jag är nog lite beroende. Eller också är det för att jag är på jobbet och lakritset är hemma med min man. Det tycker jag inte om...han kanske äter upp allt? Alla mina grodor? Alla mina Turkar? Nej, då blir jag en PMS-tant.
Annars kanske det är för att jag håller på att sluta snusa?
Finns by the way en lakritssort som heter snusmumrikar. Jag är rätt sugen på sånna!


Nu ska jag drömma vidare om lakrits här! Det är mammas fel att jag älskar lakrits! Hon svullade det när jag låg och tryckte i hennes mage, så allt sögs in i min navel och jag blev beroende. Men det gör inget. Tänk vad jag hade gått miste om annars!





Nu går jag! Bye, Bye then!










Kommentarer
Postat av: Josefin

Vilken tur att det inte kändes alltför jobbigt igår natt. Inatt har vi juh också jobbat men knappt träffat varann känns det som. Hoppas du inte känner att jag ignorerat dig bara el glömt bort dig. För det har jag inte!! Skönt att sista timmen blev lugn nu. Vi ses om en vecka! Nu e jag ledig, JIPPI! Ha en super super kväll på ditt kalas idag och med familjen imorn! Kramkram!

2009-01-24 @ 06:04:44
URL: http://josefinkjellsson.blogspot.com
Postat av: Karin

Ja, du o jag på en öde ö! There better be some cändy then!!

TUR SOM FAN att vi har 3 båda två! Thanks to våra x?

2009-01-24 @ 11:48:06
URL: http://professoreriksson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åhhh va jag blir sugen på o komma på din fest ikväll, men per jobbar idag o jag kommer inte hinna iväg sen :( Varje gång vi lägger schema borde vi lägga in en "gå ut" natt också, låter väl bra?! ;)



Förresten det där jävla schemat, jag drömmer mardrömmar om det! Jag kom på att jag gjort fel också, inte lagt in 3 såna där dagpass.. Dessutom åker vi nog till Israel o jag fattar inte hur allt ska lösa sej... Jäkligt konstigt att dom kan ta bort en 100% natt tjänst o sen räkna med att vi andra ska täcka upp allt? It drives me crejjsiii!!!



På måndag hoppas jag diffpapprena e kvar, så kan jag försöka diffa mer. Inte förrens nu börjar jag känna att jag fått lite koll på läget igen...



Ha det så underbart ikväll!!!



KRAM

2009-01-24 @ 12:19:30
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0