andra natten...


Gó Kvällsson!

Sov till 16 idag. Det var skönt! Men Mr Sol ska alltid jävlas med mig bara för att jag ska sova och inte har någon persienn eller rullgardin. Vaknade några gånger med Mr Sol rakt i pupillen min. Men med mitt underbara täcke och John Blund så kunde jag slutföra mitt uppdrag.

Mitt i-landsproblem är att jag alltid fruser så jävligt när jag kommer hem, så jag lägger mig i full mundering och vaknar någon timme senare för att klä av mig för att jag håller på att dö av värmeutslag. Poor meee.

Jag hade taskig fantasi idag, så det fick bli prinsisar med makisar till frukost/middag. Pratade med Karin samtidigt och beklagade mig över hur onyttigt det är. Men hon tröstade mig med att påminna mig om att jag har ju skaffat gymkort! Duktig tjej! Så jag måste ju förbereda mig inför jobbig träning!

Jag hade väl tänkt att bjussa på lite bilder så småningom, men alla bilder är på stora datorn hemma. Så det får bli gamla bilder so long!

Nu är jag trött på julen! Jag paketerade upp den två veckor för tidigt och nu är jag trött på att granen står där utan att ens barra. Jag är irriterad på mina älskade adventsljustakar och vill lägga dom i dvala i ett år. Så i helgen blir det rent och snyggt och julen får komma tillbaka om ett år.

Vi har bytt bredbandsbolag. Eller bredbandsbolaget vi hade blev uppköpta eller liknande, men blev lovade att det skulle flyta på som vanligt. Men nu är det 5e dan som vi är utan internet! Jag blir tokihund på detta! Vad beroende man är av internet egentligen. Hur betalar man räkningar på "vanligt" sätt? Det har jag aldrig lärt mig. Så jag hoppas att internet funkar till nästa räkningsperiod. Annars blir jag lam och vet inte vad jag ska ta mig till?


Nej nu klagar jag för mycket. Men det måste man få ibland, eller? Annars är allt bra! Lite ångest över att man inte hinner med att göra någonting hemma innan man börjar jobba, så jag får ta tag i det när jag har en day off. Jag prioriterar min sömn till 100% Även när det är VM final i ishockey klockan o1 på natta (likar bra med tanke på hur förbannad jag skulle ha blivit om jag såg den matchen)
 

Längtar efter min kära familj varje dag och jämt! Hade det inte varit så dyrt med tåg hade jag åkt hem om jag så bara var ledig en natt! Traska med min vovve i skogen, Mysa med mor och far i soffan. Uppfostra min syster, och sjunga och spela gitarr med bror. Saknar dom helt enkelt.


Det går bara skit på tv så här dags! Vi har haft en lugn period på jobbet nu, och det kan både vara skönt och lite frustrerande. Så just nu sitter vi och kurar vi tvn. Vi har gjort allt som ska göras och lite till, och det finns inte heller så mycket vi kan göra just nu.

Bjussar på lite bilder från nu ch då.






N a t t i   N a t t i !




Kommentarer
Postat av: Karin

ÄLSKAR DOM DÄR BILDERNA!!! BAHAHA!!! :D

2009-01-23 @ 09:56:48
URL: http://professoreriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0