Gubbsjuk eller Gullgubbe?



Jag gick till bussen imorse i normal nattarbetare (=zombiegång) och ser att bussen redan står där och är på väg att åka. Lunkar fram och viftar in bussen som har börjat rulla. Kliver ombord på den röda faran och busschaffören säger:
"Nu vill jag ha en kram av dig"
Jag står kvar länge framför busschaffören och är förvånad, utmattad och förvirrad. Hann tänka "men gud ska jag krama honom!? Är jag inte lite störd och lite lättfotad då? Men vad gör det med en kram? Men, va fräckt att säga så till stackars trötta och förvirrade mig. Men han var ju jättegullig som stannade för mig..."
Det slutar med att jag säger: "Du får en sån här!" Och klappar honom snällt på axeln.
Jag satte mig långt, långt bak i bussen...


Åh, vad jag längtar till körkort och bil!




Busschaffören Amos

En busschafför, en busschafför, är en man med glatt humör?
(avis på barnbarnet för att han är ung och snygg?)



Nu har jag lagt ut min tv på blocket. En del är ju bara för roliga...har man lust att höra av sig till någon som skriver:
"Ring.Om.Tv.Mej"
"Ok, vad tänker du på lägsta priset?"
"Du får 5ooo, lägsta pris"
Ja, det kan man lugnt säga är i lägsta laget!
Kan folk sluta pruta och vara jobbiga?
jag har lagt ut den för 8 ooo. Som ny kostar den 12 ooo och är knappt ett år.
Men visst, vi skriver ett mejl om jag vill byta tvn mot en servis och lägga 3ooo i mellanhand?
Hej och hå, hur ska det här sluta?

Me hate blocket och prutare! Det är okej om man prutar på plats om man märker att något är fel, eller är kantstött eller vad det nu kan vara, men inte när man inte ens har sett prylen. Då får det vara!





Vaknade alderles för tidigt idag. klockan 13 närmare bestämt...men det går nog bra med lite koffin!











Kommentarer
Postat av: Anna

Nej men usch. Jag skulle aldrig vilja krama busschauffören :P

2009-02-28 @ 09:49:21
URL: http://annensnas.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja men visst är det jobbigt med prutare!! ush ush.. Hoppas du får den såld i alla fall, varför ska du sälja den?!



Jag jobbar, sön, mån, jobbar du då?!



kram

2009-03-01 @ 00:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0