Currykors...




Cid hatade att sova på sin sida förut, så vi bytte sida. Igår skulle han tydligen sova på min sida!? Hans gamla alltså...bara för att det är mysigast att sova närmast fönstret...men hur ska du ha det karlslok!? Jag blidde arg:
"Jag kan inte sova på din sida! Jag tror att det är ett Currykors där! Jag sover dåååååligt på din sida!"
"Jag vill sova närmast fönstret å...haha va!? Vadå Currykors, vad snackar du om!?"
"Deeeeet är ett currykors där! Jag känner det!"
"Hahahahaha, vadå currykors?!"
"Currykors! lämna min sida nu!"




Jag tog en blodgas och allt ser perfa ut! Till och med mitt HB, som jag misstänkte var sämst...jag sov nämligen 15 timmar i streck idag! Lade mig runt 23...vaknade 15! Antingen är jag bara trött, slut och längtar till semestern, men jag bliir väl orolig! Drömde en massa konstigt också. Bland annat att pappa hämtade mig vid tåget vid Forssjö skola...om det vore så väl att tåget gick förbi där, så ja tack!




Min pappa hade ringt mig idag minsann! Lilla Papi! Jag ringer upp och han står och fejar lite i garaget...vi pratar en stund och sen säger han att han råkade ringa upp mig av misstag! Haha! Mor sa att det är bra att han gör lite fadäser ibland så att han får prata med sin dotter....Saknar Papi!



Min älskling är rädd om mig. Varje gång han går till jobbet låser han dörren om mig. SÖT!




Läste en artikel i Epressen: http://www.kvp.se/nyheter/1.1478937/flygvardinnan-sara-far-inte-bara-sloja

Ja, vad säger man...hon fick i nte bära slöja som flygvärdinna, och då sjukskriver hon sig för att hon känner sig kränkt?
Om man är så stursk att ringa expressen och gråta ut, och sen sjukskriva sig så visar man väl om något att man är svag? Och att man ens får sjukskriva sig för en sådan sak är ju inte klokt?

I programmet Debatt var det en liknande situation med en tjej som sökte jobb på McDonalds, men fick inte jobbet för att hon bar slöja, men man förklarade också varför: Hygienregler. Ja, men då anmäler vi ändå till diskrimineringsombudsmannen. REGLER är regler. Hur kan det vara diskriminering? Jag tycker det går lite för långt nu. Ville bara säga det. (Om man läser kommenaterna i artikeln så är jag tydligen inte ensam)







 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag tror inte du behöver vara orolig. Det är nog lite trötthet efter vintern kanske. Men jag förstår dig! Vi får ta ny gas på dig nästa gång och kolla så allt håller sig! Kram! Kan kolla bltr då också..för du hade lite lågt där också va?

2009-02-26 @ 15:57:13
URL: http://josefinkjellsson.blogspot.com
Postat av: Karoline

Oh yes! Det fixar vi! Jaaa, lågt blotryck har jag också. Inge bra, inge bra. Men ett skäl till att äta hur mycket saltlaktits jag vill! =)

2009-02-28 @ 04:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0