Vår!



Glömde bort att berätta om min och Jenniis vårprommis idag! Vi gick ner mot edsviken och solen bara sköt in energi och kärlek i våra bukar! Varje gång jag ser ett vårtecken får jag glada tvångstanka, pekar och hojtar "vårtecken!" (pek,pek)
Jag har tur att Jennii jobbar på Thelins! Denna gång hade hon tagit med sig en kolatårtabit från jobbet. Så den fikade vi upp hemma hos henne samtidigt som vi såg på Twilight! En riktigt bra film faktiskt! Rekomenderas! Nu vill jag se 2an. Men den kommer inte förens 2o1o såklart...





Jag har världens lyxschema denna vecka! Jobbar inatt och imorrn natt efter att ha varit ledig sen i Fredags! Sen är jag ledig EN helg till! Blir min tredje-lediga helg! Hoppas Mr Sol vill skjuta in lite mer stålning i mig hela helgen! Nu måste jag ju raka benen!





Hoppas att det är fint väder idag! Då ska jag inte sova så länge. Jag ska vårstäda lite tänkte jag...jag tänker alltid, gör aldrig. Men nu får jag väl ta tag i det där? Vill inte komma hem till smuts och skit på söndag.




Jag lagade världens godaste mat igår! Till och med min husmanskostenvisa pojkvän tyckte att det var sketagott! Tänkte dela med mig!

• Koka pasta, helst platt spagetti (kan inte stava till tagliatelle?)
• Skiva körsbärstomater
• Hacka basilika och blanda med tomaterna i en stor skål.
Häll den kokta spagettin över basilikan och tomaterna och rör gärnet!
Sen tar du 2 burkar creme fraice med smak av tomat och basilika och häller över allt. Sen blandar du och mumsar!

Kan ätas kall, som varm. Jag hade i fläskfilé också, men man kan ju köra köttfri om man vill!
Enkelt, nyttigt och gott som fanders!






Något som jag tänkt mycket på denna vecka har varit otrohet.

Nej, min karl är inte otrogen, men jag vet hur jäkla vanligt det är och det måste vara en av det mest förnedrande av saker man kan göra mot sin partner. Ren psykisk misshandel.

Hur kan man ligga med en annan kille/tjej, och sen gå hem och låtsas som att ingenting har hänt för att sen ligga med sin tjej/kille? Älskar man sin kille/tjej då? Jag vet inte. Jag har aldrig ens haft tanken. Vet inte heller om jag har blivit utsatt för otrohet i något av mina förhållanden, men vill helst inte veta...

Och jag kan tycka att om älskaren/älskarinnan vet om att den andra har ett förhållande och kanske till och med barn, ska ge fan i att ge med sig. Man ska ge honom/henne nobben på en gång! Men jag vet att det är lätt att säga så. Folk handlar först och tänker sen.

Det finns tre olika sorters otrohet tror jag.

Engångsotroheten - Händer troligtvis på fyllan med någon man knappt känner.
Beroendeotroheten - Man känner väl antagligen spänning och vill testa fler utmaningar. En gång otrogen, alltid otrogen.
Långvarighetsotroheten - Man träffar en och samma person hela tiden och lever dubbelliv.

Rätta mig om jag har fel, kan ju säkert finnas fler till och med...



Jag fick veta att en av mina vänners partner var otrogen. Jag tvekade först att höra av mig. Varför? Jo, för jag vet att man inte lyssnar om man hör något illa och man vill inte tro det om den man älskar. Och absolut inte ett sådant stort svek. Tillslut var jag tvungen att berätta för jag stod inte ut med att hålla på det, oavsett hur personen skulle reagera.

Mycket riktigt så trodde inte min vän på mig. Och mer kunde jag inte göra mer än att säga vem som var den andra och ge min vän nummret till personen...

Min vän ringde upp och personen blånekade såklart. Så alla misstankar från min väns håll lades ner. Men jag visste att det var sant.

Det var inte förens den "andra" ringde tillbaka och bekräftade det som hänt och bad om ursäkt.
Det tog slut mellan dom strax därefter.



Det är inte lätt att stå bredvid och se på. Men det är bättre att man säger till personen hur det ligger till än att hålla trut. Det är ju bara att tänka sig in i situationen: Tänk om folk visste allt och snackade bakom min rygg, utan att jag vet ett skvatt?
Det är ju bättre att då berätta och antingen ignorans eller inte. Då har man gjort vad man har kunnat...








Allt för mig!











Kommentarer
Postat av: Anna

"(kan inte stava till tagliatelle?)" Det kunde du ju visst :)

2009-04-03 @ 12:32:13
URL: http://annensnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0