Hua!




Igår låg jag och kollade klart på en film som jag somnat till hemma hos Tony och Jennii i Lördags. Usch! Hemska film! Den var jättebra, men jag klarar inte av att se vissa filmer.

Det var den nya med Angelina Jolie, när hennes son blir kidnappad. Changeling heter den. True story såklart.


Jag blir
illamående och får dödsångest av vissa scener.

Och det blev ju inte bättre av att min gubbe, som redan hade sett den låg bredvid mig och sov och vaknade inte när jag ville att han skulle hålla om mig när det var obehagligt. Ett mutter, snark och ett grymt fick jag som respons.
 
Som när jag såg Green Mile. Vi såg den på Engelskan och jag klarade inte av att se avrättning efter avrättning. (Ja, jag är emot dödstraff) Jag känner ångest, fast att jag vet att det är en film, så vet jag att sånt händer idag, i verkligheten, just nu. Jag gick helt enkelt ut ur klassrummet.

Jag kan heller inte se Titanic. Jag vet att det har hänt. Att alla dessa människor har dött. Jag pallar bara inte det. Så jag spolar väl när båten börjar sjunka.







Annars har
jag vattnat mina små platisar idag! Dom växer så att den brakar! Gröna fingrar hade jag minsann!
Vattnade även Cids blomma Åke.

Prommenerat och spatserat har jag gjort idag! Hurtbulle! Solat har jag gjort! Men får som vanligt bara fräknar! Fifan!





Kommentarer
Postat av: Käringen

Alltid du o spola Kärring!

2009-04-21 @ 00:35:16
URL: http://k-eriksson.spaces.live.com
Postat av: Karoline

Jaaaaa, måste spoooola! Brrrrrrrrrr (VHS-spolning)

2009-04-21 @ 01:18:47
Postat av: Karoline

Spoooli spooooli! Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (VHS-spolning)

2009-04-21 @ 02:11:18
Postat av: Anna

Vi fick se Jeanne D'arc på historian i skolan. Uppdelad på två gånger. Jag såg bara ena halvan av filmen, veckan efter skolkade jag, det var så mycket obehagliga scener. Och man vet ju slutet. Mycket våldtäkt och sånt där, usch och fy. Jag ska inte ta några detaljer men det var brutalt...



Changeling changeling, betyder jag ingenting? ;) Kommer ju osökt att tänka på Tingeling :D



Ha en bra dag!

2009-04-21 @ 08:13:03
URL: http://annensnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0