Trött på vuxenlivet...

Det är så mycket ansvar hela tiden och man ska ringa hit och dit. Jag orkar inte det. Jag skulle bara vilja vara ett spädbarn som bara åt och sov och som bara blir gulligt fet av all mat.

Hämta lampan måste jag göra också. Men den väger 3kilos så jag måste ha karlhjäp av min karl. Så det får vänta, för vi har bara bytt av varandra, som i staffett ungefär. Jag åker till jobbet klockan 20. C jobbar till 19 denna vecka och är inte hemma förens kvart i ungefär. Man säger bara hej och hejdå. Det är trist. Men vi ska iaf åka på en båtresa som han fick av mig i födelsedagspresent. Det ska bli mys! Fanns bara dom lyxigare hytterna kvar. Det gör inte mig något, det är bara mys. Däremot är min plånis lite trottsig. Men det ska bli så underbart att få komma iväg mitt i veckan! C har ju semester!Jeeeej, kvalitetstid!



Hanna var hos mig här om dan. Vi hade bestämt att vi skulle ses vid halv fyra. I min dröm hör jag hur någon pratar med mig och ropar mitt namn, Sen vaknar jag av att min sovrumsdörr öppnar sig, och där står Hanna! Min väckarklocka hörs inte om jag har den på ljudlös. Men jag kan samtidigt inte ha den på ljud, för då störs jag av folk som hör av sig när jag sover. Vi drack kaffe och jag vaknade till. Det är rutinen vi har när vi ses. Drinka kaffe.

Jag och C måste få arslena ur vagnen och leta bröllopsprisent! Har lite idéer, så det ska nog bli bra, om vi som sagt kommer igång och letar. Klänning har jag inte riktigt våga beställt ännu. Mor kommer imorgon, så hon får säga vad som är rätt och fel på ett bröllop. I det fallet skulle jag vilja vara kille. Kostym skjorta och slips. nemas problemas!

På lördag är det ladies night för mor och mig! Det ska bli roligt! Länge sen jag och mamma var på någonting tillsammans. Om jag inte missminner mig så var det senast för 3-4 år sen som vi var i Cypern bara hon och jag. För att gå ut med hundi räknas inte riktigt.

Hon kommer redan imorgon och då ska vi äta ute, mamma jag och C. Det ska blli jättemysigt! Och gott förfan.
Innan mamma kommer ska jag gå på bio med min gamla patient och vän! vi har inte setts på ett halvår tror jag! Vi ska se Patrik 1,5! vi ser bara svenska filmer han och jag, bara för att jag gillar dom bäst, och har lärt honom att uppskatta svensk film!

Frågan är om man ska våga att hämta lampan ändå? Fast då vågar jag inte köpa något annat av vad vi behöver...Kanske min snälla pojke kan göra. Om du läser det här gubben så behöver vi:

  • Juice
  • Bröd
  • Sköljmedel
  • pålägg

för jag vågar  inte bära en 3kilos lampa och en massa food på samma gång. nene. Men ja ska nog fan göra det! Vill ha lampan, nuuuuuuh! Sådäså.

Nej nu ska jag göra mig iordninG! kan inte gå till ica med mysbyxor och bh och en jävla turban runt skallen. Nej det funkar inte så!

H e r r å !

Nu har jag masat mig till jobbet och klockan är så mycket som 00.19. Jag är lite stum då jag precis läste en blogg om en tjej vid namn Madde som kämpade för sin Cancer, förgäves. Det var så hemskt att läsa det hon hade skrivit om hur motiverad hon var och hur stark hon kände sig. Hon skulle bara klara det! Det blev inget lykligt slut på den här historien. Madelene somnade in den 15 september. Jag måste bara ta vara på livet innan det är slut. Man tänker sällan att det plötsligt kan ta slut. Tänker iallafall på familjen och hennes pojkvän. Man kan bara föreställa sig.




Jag är så lessen att jag inte får ligga bredvid min pojke. Vi har inte umgåtts på en vecka eller nått sånt. Man blir snabbt beroende av att ha någon nära. När jag var ensam tyckte jag att, fan. Vad ska jag med en kille till? Jag klarar mig bra som det är! Men hittar man någon man verkligen tycker om, så är det lättare sagt än gjort.

Mina barn sover sött faktiskt. Det brukar vara rätt körigt om nätterna, men just nu är det faktiskt lugnt! (ta i trä)

Jag ska nog se en film nu! Vet inte vilken. Blir nått lätt-tittat eller någon läskig! Det funkar alltid!

Hämtade aldrig lampan by the way.







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0