Höst.



Jag fick en underbar prisent av mitt hjärta idag. Han råkade avslöja sig, Han tänkte köpa den i julklapp, men fick den idag uppkörd i ansiktet när jag skulle ta fram mjölk ur kyla: en systemkamera! Fifan, en sån har jag bara gått och drömt om!
Jag älskar att ta bilder och så! Jag är ju en ammatör, men jag tycker om att ta vara på minnen. Och nu när man har en kalaskamera kan jag minsann göra det också!




Så vi gick ut och tog höstbilder...

   

 



Idag har även vår stora feta soffa kommit! Ringde en jätterolig man och sa att han var en gubbe som skulle lämna ett paket från mio! Tack då! Den står nu väldigt fin i vardagsrummet, och om man kan vara kär i en sak, ja då är jag kär i min Hollywood XL!  Och min Nikon såklart!

Det blev inte det vitrinskåpet vi hade tänkt oss...utan ett mycket coolare!
Vi köpte två svarta billy bokhyllor och satte på vitrindörrar som var både frostade och ickefrostade. Det som inte var frostat var det blommiga mönstret i frosten. Hur ballt som helst blev det! Nu är det bara lackhyllor som ska upp!
Jag blir bara mer och mer tillfredställd för varje månad som går! Snart har vi ett hem där jag alltid vill stanna! Nästan iallafall.

Idag ska vi ut på sjön! Det blir lilla Cinderella som ska ta oss på äventyr! Fanns ju bara lyxhytter kvar, men det gör inte mig något. Bara jag får ett fönster och en dörr så är jag nöjd! Men man får tydligen champagne på rummet när man kommer...tack säger vi då!
Ska gambla upp lite småpengar. (sånt är alltid kul)
Cindie, here we come!



Nu direkt efter jobbet ska jag gå och ta kort. Fifan när man känner sig som skjuten och mördad på en gång. Tur att jag har lilla mirakelväskan med mig och att legetimationen är svartvit! (Man måste ha leg, jag är sent ute som vanligt)
Är bara rädd att jag inte ska hitta...men det ordnar sig väl!

hehe, jag gjorde bort mig igårkväll (näeh!?) Jag satt på bussen och fru Jennie ringde...bussen skulle precis svänga runt som den alltid brukar göra innan ändstation. Jag satt kvar och snackade med Jennie medans bussen stod kvar vid rödljuset. Men sen började bussen åka...men den svängde inte höger som den skulle utan fortsatte rakt fram!? Jag hojtade att hallå, vill du stanna? Då visade det sig ju att när vi stod vid rödljuset, så släppte han av alla! Och jag märker nada! Hehe, tokigt. Hade jag fortsatt att vara förvirrad hade jag säkert följt med till bussgaraget och aldrig kommit hem igen...



Har varit någorlunda lugnt på jobbet, Igår var det far och fläng i prinip hela natten. Det där går verkligen upp och ner! Många som jobbar dag tror ju att vi bara sitter på våra feta ass och inte gör ett jota! Men det är några saker dom inte tänkt på:
1. Vi är färre personal på natten = skört
2. Man har en massa uppdrag att göra samtidigt som man tar hand om barnen.
3. Det är jobbigt att vara trött
4. Man kan inte lämna rummet hur som helst
5. Vi har inga föräldrar som "byter av" än.

Så nej, vi sitter inte bara och glor rakt in i en vägg. Vi jobbar natt. Try it!

Det är också en skam att vara sjuk om man jobbar natt. Eller iallfall om man ringer samma dag som man blir sjuk.
Jag ringde mig sjuk kl 19 när jag skulle jobba en natt. Jag hade mått lite halvtaskigt hela dagen men bestämde mig för att jag skulle gå ändå. Sedan började jag må illa och känna mig yr. jag spydde. Efter det ringde jag till jobbet för att anmäla mig sjuk: "Och vad ska jag göra åt saken" sa en spydig arbetskollega. Kanske sjukanmäla mig?! Fick inte ens ett "krya på dig" Det var också den ända gången på 10månader jag ringde mig sjuk. Jag kan förstå att det blir bökigt att fixa personal, men man kan inte ge folk dåligt samvete för att dom ringer sig sjuka av vettiga skäl. För dom kan ringa sig sjuka vid klockan 06, en timma innan jobbet, och det är klart att vi inte blir förbannade på något sätt! Nej usch, skärpning! Jag vill inte bli bitter vid 21 års ålder. Men rättvist ska det vara!



Tänkte passa på att göra lite reklam för min brors band! Citizens Arrest. Min bror kör trummor, min kusin Emelie lirar elgitarr, min andra kusin Oskar kör bas och min brors vän sjunger vocals! Dom är tokduktiga och jag tycker att ni ska gå in på deras hemsida och lyssna lite!

http://www.citizensarrest.se


Emelie Öberg, Daniel Andersson, Oskar Öberg, Henrik Öberg



Nu ska jag sätta igång tvättmaskiner, tömma sopor, mata barn och skriva upp värden!

H E J !




Kommentarer
Postat av: M

Vi kommer att jobba på samma sjukhus ;)

2008-09-30 @ 07:20:07
URL: http://mazlin.scriptorium.se/
Postat av: Caroline

Nä FY FAAAAAAN va avis jag blir, har du köpt min drömsoffa. Den är säkert brun också?!?!?! ÅHHH! Får jag flytta hem till dej?!?! ;) KRAM!

2008-09-30 @ 09:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0