Slav.




Jag är en slav åt Landstinget! Jag är helt fucked up i hjärnan, jag är irriterad och lättretad. (samma sak?) Jag har jobbat FEM nätter denna vecka! 5, 5, 5! Vanligt vis är det 3 eller 2. Näe nu ska jag sluta vara bitter. Ingen blir ju gladare i ögat för det.

Jag sov rackarns länge idag så hann inte mer än att äta medans jag kollade på Madagaskar (I like to move it, move it) på 5:an. Sen drog jag till bussen och stod och väntade med alla som hade gröna och lila påsar. Det är ju extra rogivande att se alla lediga människor hela tiden. Och jag då!? Inte fan kan jag ta ett glas vin när jag är ledig. Nej för jag är aldrig ledig. Inte ens kan jag få vara ledig och sitta och tjocka i soffan till dobidooo. Nu blev jag bitter igen, filåt.

Jag tror att idag är en sån dag som jag inte är den lyckligaste människan i stan. Inte för att jag inte har allt, det har jag ju. Kärlek, tak över huvet, mat och så. Men jag har inte träffat min kärlek denna vecka, jag har inte ätit så god mat, och jag har inte haft tak över huvudet när jag har väntat på min buss.
Inte så road med andra ord.

Nästa vecka jobbar jag bara två nätter. Skönt. då ska jag ta igen förlorad fritid.

Fick sms av Jennie idag. Hon sa att hon saknade mig jättemycket, och då blev jag glad! Saknar dig med kära du! Kom hem från världens farligaste land nu! Och ta med dig min Lovisa, för hon har varit där alderles för länge!




Jag är ledsen om jag tjatar, men FAN vad jag vill julpynta!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0