Övertid



O v e r t i m e



Ja då var det jobb igen! Gick upp när min sambo/fästman/pojkvän/älskling gick till jobbet kl 9 för att städa och förbereda två hyllor som skulle hämtas! Halv 10 ringer det i min nalle: DOLT NUMMER. Gaaah vad jag hatar dolt nummer! Det är bergis jobbet...fast det kan ju vara någon annan också...ska jag skita i att svara? Nej, jag kan ju inte bara skita i att svara, det kan ju vara något VIKTIGT!
"Hej, kan du ta en extra natt?" (DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMN!)
"Hmmmmm....mjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....okejdå" (Mesen som aldrig kunde säga NEJ)

Det är två på natten som jobbar 100% och då ska dom ringas om det är extranätter. Pengarna lockar ju såklart också, men när jag hade gått upp så tidigt kunde jag ju såklart inte somna igen sen vid 14. Kände hur jag fick blodtrycksfall så fort jag reste mig upp, Huvudvärk för jag visste vad som komma skulle. Tänk om det är fullt ös medvetslös på jobbet? Var så orolig för det. MEEEEEN! Så var det lugna gatan när jag kom hit! Klockan är nu o1.2o och jag är fortfarande inte död. (Tack, tack för att jag fick leva ett tag till)

Beställde vår säng idag! Den var nedsatt 450spänn, så jag var la tvungen! Jag HATAR den där gropen som blir emellan madrasserna när man inte har någon gavel! Eftersom att man vill ligga nära varandra så får någon alltid ligga i GROPEN. Nu slipper vi det!




Vi har bestämt att vi ska sattsa på att få iordning lägenheten: ME SO HAPPY!
Men det återstår ett litet problem:
KAN NÅGON HJÄLPA MIG IMORGON OCH HÄMTA ETT SKRIVBORD I VASASTAN EFTER KL. 18.00 IMORGON 26/11!?
 Vi har frågat runt överallt men har inte fått någon hjälp hittills! Jag erbjuder 300spänn!
Det är ett helvete att inte ha någon bil, speciellt när man ska köpa från blocket och det är andra som är intresserade och man måste skynda att hämta! Vore verkligen superdupergulligt om någon kunde hjälpa till! Som sagt, betalar bra ;)
HÖR AV DIG OM DU KAN VARA EN ÄNGEL!





Citizens Arrest vann väl demo 2oo8 - tävlingen!
Är så glad för deras skull!
Vad stolt man blir när ens familj är så duktiga!
G  R A T T I S !





Just det, by the way, ni som inte vet så har vi FÖRLOVAT oss! ♥ 24/11 - 2oo8 ♥

Såhär gick det till:
Jag och C satt och pratade på msn (var inte hemma) jag blev sugen på att kolla på förlovningsringar då jag aldrig har varit förlovad och aldrig har känt att jag har velat förlova mig innan heller förens nu! Jag vill leva med C tills jag blir skrynklig och mögglig (hoppas att han också vill det) Men iallafall så frågade jag honom:
"Är du på att förlova dig älskling?"
"VA!? Vadå förlova? sånt kan man väl inte bara fråga sådär? Vad skulle dina föräldrar säga?"
"Jag älskar dig och vill leva med dig, det är väl vårat beslut?"
(så skickade vi lite ringar fram och tillbaka och snackade lite allmänt, sen började vi prata om annat...)
Efter ett tag får jag plötsligt ett meddelande:
"Men är du på?"
"Ja, jag är på om du är på?"
"Jag är på! Jag älskar dig!"
Sen blev det ringköp, och jag har aldrig känt mig så lycklig och det har aldrig känts så rätt som nu!
♥ Älskar min Cid ♥

Min mamma och pappa fick reda på det hemma hos dom. Min syster stod bredvid (hon visste), ringen med Karoline ingraverat låg och snarkade i soffan:
K: Jag har något att berätta för er.
L: Ja det har hon!
M: Jahaaa? Vadå? (såg lite rädd ut samtidigt som hon log)
P: Vadå? (ser undrande ut)
K: Vi har förlovat oss!
P: Va? Har ni förlovat er!? Grattis gumman!
M: (ser lite lättad ut) Ni är tokiga! Varför har du inte sagt något? (man kunde skymta glansiga, glada ögon)

Visste att dom skulle bli glada för våran skull! C fick en stor kram av både mamma och pappa när jag hade fått liv i honom 2o min senare...

(Glömde dock säga att vi tog på oss ringarna för tidigt också. Kunde ju inte låta bli när dom var där i asken!)
Hoppas att det inte betyder otur...

den 24/11 - 2oo8 är våran halvårsdag & förlovningsdag. (Är en slarva när det gäller datum)

Ett halvår kan tyckas vara lite, men känns det rätt så gör det...och även om man förlovar sig när man har varit ihop i 1o år är det inte säkert att det varar livet ut för det. Tiden är bara löjlig, GO FEELINGS, GOOOO!

Bjussar på en bild på våra ringar innan jag lägger ner för denna gång:



C i d   ♥   K a r o l i n e




Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis! Hoppas det går bättre för er än för oss, vi förlovade oss också efter ett halvår. Men det kändes inte bra sen, det kändes för tidigt, men då var vi samtidigt 16 också så det hade mest med det att göra. Så vi bröt det, fast så håller vi ju ändå ihop fortfarande :) Får se om jag också kan få en ring på mitt finger någon dag, hoppas :)

2008-11-26 @ 08:08:05
Postat av: M

Grattis

Och som sagt det spelar ingen roll om ni varit ett par i 2 veckor, 6 månader eller 50år..

2008-11-26 @ 08:59:59
URL: http://mazlin.scriptorium.se
Postat av: Caroline

Grattis igen! :)



Kan tyvärr inte hjälpatill me skjuts ikväll, ska hämta barnen hos mina fööräldrar..



Jag svarade också imorse när det ringde från hemligt nr, så nu jobbar jag en extra natt på söndag :(



KRAM!

2008-11-26 @ 11:34:48
Postat av: Karoline

Tack Anna! Ja ni var ju lite unga, så det var nog inte att ni gjorde det för tidigt, utan just för att ni var unga. Men ack så fel ni hade! Nu är ni gamla som gatan utan att vara förlovade istället ;)



Caroline: Tack igen! ;) Jag vet att du har fullt upp med renoveringar och barn och jobb och allt sånt, så jag är INTE besviken :) Fan du skulle inte ha svarat! Hatar när dom gör sådär! KRAMAR!

P.s Min granne hjälper mig!D.s



M: Tacktack! Och grattis själv, men det har jag nog redan sagt! :)

2008-11-26 @ 17:12:18
Postat av: Käringen

GRATTIS igen darl!

Kul att läsa hur det gick till när fruttisarna fick veta!

När jag berättade för pappa (på telefon):

K: Din dotter har blivit bortlovad.

P: HAHAHAHAHAHA!!!

K: ?

P: ...Jahapp.

2008-11-30 @ 22:14:35
URL: http://professoreriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0