One of us is gonna die young...




Pratade med min älskade Karin idag:
Karin: Trivs du fortfarande med att jobba natt?
Karro: Jaaaa, guuuud ja! Jag skulle aldrig kunna tänka mig att jobba dag.
Karin: Men man förkortar ju sitt liv med 20år! Man dör 20år för tidigt! Det visar forskning!
Karro: Men det gör inget om jag dör när jag är 70 istället för 90!
Karin: Joooo för mig gör det dä! Då dör ju du 20år tidigare än mig!

Vi har trevliga pratstunder jag och Karin...



Jag har fuskat! (säg inget till mamma) Jag har väl julpyntat redan! Jag kunde väl inte låta bli! Nu när det har kommit en massa snö (1cm) och mina elstakar har kommit så kan man faktiskt inte låta bli att pilla!
Julgranen får åka upp närmare jul. Men det lär väl bli tidigt det med om jag känner mig själv rätt...

Har fått sålt en massa saker på tradera och köper lika mycket som jag säljer...men har köpt en del bra julisar därifrån! En hade jag köpt till C:
K: Vill du ha din julklapp nu?
C: Jaaaaaaaaaaaaaaah! Får jag det snälla?
K: Hmmmmmmmmm, kan du väl få!
C: Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Jag skulle inte ha gett honom den...han älskar nämligen att bli kliad i hårbotten (vem gör icke det?) och därför hade jag köpt en headmassager (nån slags ståltrådsgreja som man ska killa med i hårbotten med) Och vem fick sitta och klia honom halva kvällen? Jag får skylla mig själv. Men God jul älskling!

För mig är det julafton nästan varje dag! Varje dag kollar jag brevlådan och där ligger ett paket eller två! Det är lolit! Som en hobby på posten! Carros förtjänst/fel att jag fastnade, och nu är hela jobbet i en traderakokong!

På fredag ska vi på inflyttningsfest! En av C´s kompisar har flyttat...jag undrar vad man ska ge i inflyttningspresent? Det får mig genast att tänka på TELIA´s nya reklam. Han som varken har internet eller Tv och den ända låten han har är Cotton eyed Joe! Tjockisen står och äter på en sån där "gurkväxt" med tandpetare med geléhallon på som ska föreställa en kaktus. Kanske blir en sån för skoj skull!

Nu har vi bestämt oss för att göra om i nästan hela lägenheten. Ett dyrt och långsiktigt projekt, men det är bättre att ha det PERFEKT än OKEJ...Vi vill måla sovrummet vitt (för jag spyr på kaffelatte!) Sen ska vi ha en vit stor garderob, vita sängbord och en vit säng. Det blir fräscht och billigare att förnya med färger på kuddar och sånt skit än att måla och byta möbler stup i kvarten!

Såhär ska det se ut hoppas vi:



    



 

Jag hade velat haft en mille så det bara var att åka och handla det man vill ha på en gång! Men som alla andra Svenssons så måste man spara lite...men det ta sån tiiiiid! Jaja, jag får väl hålla mig lite, men sen har vi världens trivsammaste hem!

Nu ska jag smurfa runt lite här! Glöm inte att rösta på bror min!

P u S s



Kommentarer
Postat av: Anna

Väldigt mycket klädesköp och inte alls i din storlek? :O

2008-11-20 @ 13:52:42
Postat av: Karoline

Haha, jotack, en del av syndromet "det kan vara bra att ha om kanske 2år" Tradera är farligt, men tro inget. Lär inte hända än på ett bra tag! Däremot kan man ju ge bort till någon annan kanske? ;) Vem hinner först Anna? ;)

2008-11-20 @ 17:07:27
Postat av: Caroline

Heeeej! Näe, inte är jag gravid inte! P vägrar ju som sagt ;)



Så forj ag har mobilen i närheten när jag läser din blogg ska jag RÖSTA, loooovar!! :)



Jag jobbar sön, mån, gör du?



KRAM!

2008-11-20 @ 18:44:34
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/
Postat av: Caroline

Förresten, har du fått dina ljusstakar, det har inte jag!!! Fan va orättvist...

2008-11-20 @ 18:45:38
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/
Postat av: "C"

Sluta snacka barn hela tiiiiden!! :O

2008-11-20 @ 21:25:06
Postat av: Anna

Jag känner igen syndromet :D Lider av samma problem! Haha!

2008-11-21 @ 11:04:16
Postat av: Karoline

Jag har fått mina! Jättfina stakar! ;) Jobbar ons, tors fre! Så jag är långledig! :)

C: man måste fantisera kids! Bättre att prata om det än att göra det, eller hur?

Ja Anna du ser! Man blir ju knäpp! Retard! :)

2008-11-23 @ 01:31:07
Postat av: Anna

BLÄ! Nu hänger ju jag också på Tradera igen :( Sånt där går verkligen i perioder.

2008-11-24 @ 09:59:57
Postat av: Karoline

Jafifan, det är ju farligt! Speciellt om man jobbar natt och det är lugnt i 5 timmar i sträck! Vad gör man då? SISTA CHANSEN! :)

2008-11-26 @ 01:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0