"Nora nära att kvävas på dagis"



Läste nyss en artikel som var rätt så intressant på expressen:
http://www.kvp.se/nyheter/1.1366019/nora-nara-att-kvavas-pa-dagis

Många skyller på att personalen måste hålla mer koll på barnen:

I detta fall kan man inte skylla på personalen! Det kan vara 2 fröknar på 15-30 barn från 1-5 år. Försök hålla reda på alla dom om ni kan! Jag skulle däremot säga att det är kommunerna som inte satsar mer på personal. Grupperna är så stora så att ljudnivån är outhärdlig för både personal och barn. Sen kan jag också undra varför vissa skaffar barn som är mitt inne i karriär och som kan lämna sina barn 06.30 på morgonen för att sen hämta dom 17 på kvällen. Och nu pratar vi ettåringar som knappt kan gå! Prioritera era barn om ni nu ska ha några! Om jag får barn någon gång i livet tänker jag prioritera dom, fan inte lämna bort dom för att sen lägga dom. Jag vill att mina barn ska lära sig säga "mamma" & "pappa" innan dom lär sig säga "fröken".
Vad tycker ni? Är jag dum i huvet eller?




Blabla, förövrigt är jag på jobbet! Sov till klockan 17! Skönt, men har dåligt samvete eftersom att det knappt går att ta sig fram i den såkallade lägenheten!
Imorgon ska jag skicka traderasaker, ta kort på traderasaker, hämta traderasaker, rensa i kartonger, slänga sopor, gå till banken, städa och ringa tradera.
Varför jag ska ringa tradera är för att jag har lagt ut en Ed Hardy tröja som är orginal och tokäkta, men som tradera har bara raderat bort eftersom att någon påstår att det är en kopia (trotts att jag har lagt in 4st bilder, varav en på nacklappen som bevisar att den är äkta) Någon otrevlig person som vill tvinga mig att ha den kvar. Efter några arga mejl till tradera har jag fortfarande inte fått svar. Tycker det är svinigt och synd om dom som har budat på den. Men visst vill någon att jag ska ha den kvar så får jag väl bära den då trotts att det inte är min stil.

Har budat hem julkulor till våran julgran! jag är sugen på att julpynta och klagade lite för min samboeh: "Det är inte långt kvar, snart får du julpynta gumman"  Men jag vill nununu! Men min princip är ju att man pyntar den 1December. Får väl försöka hålla mig tills dess då...
Får väl tradera hem lite billigt glitter också i väntan på graneneh.

Nu ska jag bege mig. Känner mig lite ointressant idag.

H e j p a !






Kommentarer
Postat av: Caroline

Jävla tradera!!



Ja det där med barn o dagis är inte lätt, jag förstår ensamstående urfattiga mammor o pappor som har sina barn på dagis HEEELA tiden, men annars så näe.. Själv offrar jag min underbara sovtid för o hämta så tidigt som möjligt, as you know ;)



Nähädu, nu ska det jobbas på som bara attans här inne!



Kram!

2008-11-12 @ 02:08:15
Postat av: Karoline

Jo, dom kan jag förstå. Fast ändå får man väl försöka prioritera, som du gör: går ner i tid för att kunna umgås mer med dina barn och allt det där! Jag ska bli som dig :)

Men vissa bråkar verkligen om tider på dagis. Dom vill ha dom där längre än vad dom får. Tycker bara synd om dom små.



KRAMS!

2008-11-12 @ 02:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0