Kalas!


Det går inge bra för mig...Jag tvingas leva i denna flyttröra eftersom att HISSEN har fått för sig att gå sönder! Jag kommer aldrig ner med alla dom där kartongerna i våran spiraltrappa! Min mor skrattade bara åt mig, ja det är väl typiskt oss? Varför måste jag vara otursförföljd!? Jämt? Jaja, har man tur i kärlek får man väl sota på annat sätt.

Annars har jag haft så tråkigt på jobbet så jag har beställt hem en massa julklappar. Både till mig själv och andra. Vadå? Jag måste väl få trösta mig lite nu när hissen är trasig och regnet öser ner? Bättre än att köpa tonvis med godis iallafall!

Handlade på ellos, och Haléns igen...ja, är det rea så är det! Och jag har bara lite dåligt samvete. Bara lite, mest är jag glad för mina köp! Jag gillar också
www.rabattkod.se för där kan man sno lite rabatter, 30% här och 100kr där. Tackar och bockar!


Verkar som att jag kan byta bort en helg så att vi kan åka och lyssna på pappa när han spelar! En vänlig själ på jobbet tror att hon kan byta med mig! Det vore ju great!

Annars har jag pratat med Karin idag:

"varför tutade du Karin?"
"Jag måste ju skrämma bort alla djur!"

Hehe, jag skulle säkert ha gjort samma sak, men hon är rolig när hon kör bil.

Jobbar som en gris utan knorr denna vecka: Jobbade Mån, Tis, Ledig Ons, Jobbar Tors, Fre, Lör. Lolig vecka! Hejhej karln, vem är du? Bor vi ihop? Sover vi ihop? Äter vi ihop? Så känns det ungefär. Säkert därför jag tröstshoppar. Tur att man inte slutar att Älska någon för det.



♥     .Vi.     ♥



 

Jag längtar faktiskt till jul nu! Jag har bestämt att jag och C ska baka lussiebullar och klä gran, hänga gardiner och så! Lolit! Det är skoj att ha eget när det är fint! Hoppas att man hinner röja undan och få sålt en massa på Tradis. Då blir det en fröjdefull jul!


Det värsta är ju att folk säkert kommer att fråga om jag är gravid i Januari bara för att jag har ätit av mammas goda julmat! Jag ska nog erbjuda mig att göra julgodiset så är vi kanske kvitt allt jag kommer moffa i mig. Men dit längtar jag också! Att få äta prinsisar, köttisar och pappas julskinka! (inte hans, men hans garnering på julisen)
Vi kom på att vi skulle lotta ett varsitt namn i familjen som man skulle köpa julklappar till. Skitbra för mig, min fattiga studentbror och mor och far som renoverar kök. Men det tyckte inte Linnéa Öbergsson: Hon vill inte bara ha en dyr julklapp, hon vill ha MÅNGA! Så nu har vi bestämt att vi lottar, men att vi köper en till Lins också. Lillpluttan har inte växt ifrån det där med klappar än. Så klart hon ska få nåra extra. Ska kanske vara tomtenissa i år igen också? Lolit!

Nog om julen innan jag blir allt för julmysig.





Måste bara flika in med en sak:
Det värsta jag vet är när folk skryter! Det handlar inte om att jag är avundsjuk (bara lite kanske) men när folk ska "visa upp" hur bra dom har det och hur mycket pengar dom får av svärmor och liknande så spyr jag! Vem fan bryr sig? Man vill väl bli hembjuden till någon och kunna säga något spontant: "Oh va fint ni har det" Inte få frågan: "Visst är det fint?"
Jag har aldrig knystat ett dugg om min lägenhet eller inredning, eller om hur rik eller fattig jag är när folk kommer hem till mig. Men jag har ändå hört så många spontana fina saker om hur duktig jag har varit och hur fint det är.
Tycker bara synd om bortskämda människor som bara får saker utan att behöva kämpa för det.


Det var allt för mig, Tejk Kär!




" G o d    J ä v l a    J u l    i    D e n    H ä r    J ä v l a    F a m i l j e n "


- Livet är en Shlager






Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh jag såg att jag värvat dej till gratismode, TACK!! :)

Kram

2008-11-15 @ 20:11:02
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0