NattUggla!

Jag var på väg in till stan med Tuben, fifan va skönt att få vara ledig en gång i livet tänkte jag...
Men nej nej....telefonen ringde mitt i Guns´n roses "Paradise City" när jag diggade som bäst!
Det var från jobbet....kan du jobba? Hmmm, helst inte sa jag lite mesigt. Men lättövertalad som jag är och har svårt att säga nej, så sa jag "JA".

Jag har absolut inga problem att jobba kvalifiserad övertid, det är inte det. Men ibland undrar man om dom ringer än för att man är för snäll och inte kan säga nope, eller för att jag är singel och inte har några barn. Men man kan väl ha ett liv ändå??? Nej, för har man inga barn och ingen karl, då har man inget liv.

Nu är jag bitter igen, men det har jag hört att man ska vara när man skriver blogg, annars blir det inge skoj.



Måste ta tag i det där med driverslicens snart...papprena ligger ju ifyllda och klara för syntest. Men jag är lite orolig, tänk om jag ser dåligt? :)  Fast det är väl kanske det minsta man behöer oroa sig för, jag är jätterädd för att jag ska köra in i nått! Jag är lite för kaxig när jag sätter mig i en bil....jag bränner på fast jag inte ens vet hur man växlar ner...
Jag körde med min bror en gång. Jag tyckte det gick askalas! Vi körde på en grusväg och jag fick möte och jag fick vända, jag var riktigt stolt till min bror sa att han trodde att han skulle dö...



Jag trodde våren var här...Men den ångrade sig när den såg hur glad jag blev för att den kom...
Men det är väl bra för då kan jag använda min nya mössa som kostade 350 pengar. 
Min lilla döda tagetesplanta står på balkongen som den gjorde för ett år sedan, fast då levde den. Mammi tyckte att jag skulle försöka klämma ur fröna och så nya blommor, men det känns lite överkurs. Som att försöka göra HLR på en människa som legat död i ett år...



Jag kör genus i mitt hem...jag är inte aktiv femenist, men jag har alltid hatat rosa, jag försöker sätta upp mina tavlor själv och är för lika löner för lika jobb...Men en sak tycker jag är lite kocko: det där med att tjejer och killar ska vara lika dana...lika för alla???
Det går ju inte!? Då skulle ju tjejerna tvingas bli som killar och tvärtom i princip! Och så lade dom ner tjejtaxi för att det är diskriminering!? Men halloj i stugan! Vilka är det som oftast blir våldtagna på väg hem från krogen??? Ja inte är det killarna vad jag har hört? För jag ska säga det att jag vågar knappt gå ut själv när det är mörkt längre!
Vart är denna lilla jordglob påväg? Och vad är det för fega jävlar som hoppar på försvarslösa tjejer bakifrån när dom lyssnar på mp3? Är det spännande? Näe nu blir jag arg igen, nu ska jag tagga neråt...



Jag såg på "No good country for old men" igår...den var lite snuskig. Men det var ett helt värdelöst slut....kanske var den verklighetsbaserad vad vet jag? Och då kan man ju inte bestämma slut hur som helst, Hur skulle det se ut om Titanic aldrig sjönk?  Men annars var den helt okej! Men jag drömde om mördaren i filmen som sköt runt med kolsyrepatron. Lite töntigt, men han var så äcklig för han hade ingen sympati. Pang, pang, du är död var det bara!
Så ja drömde iaf att han sköt upp min dörr med sin kolsyrepatron....lite bissart.



Nu ska jag se på nån film som heter sicko! Får se om den är lika kocko som den igår!



Ha det kalas, och var inte för bitter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0