Min granne...

Jag har en granne som bor i huset mittemot. Vi kan kalla henne Britta.
Britta har varken gardiner eller persiener, så därför kan man se vad hon pysslar med.

Jag har "kollat" på Britta i drygt två år...Det ända som har hänt är att hon har gått upp några kilo i vikt och satt för en pressening för balkongen för att jag glor för mycket. 
Men jag kan fortfarande se in på henne när hon tar fram sin coca cola ur kylen, och hur hon äter sina mamma scans köttbullar med ugnspommes. det kanske låter lite perverst att jag kollar på min granne, men man kan faktiskt inte låta bli! Hon får skylla sig själv att hon alltid är hemma och inte har några gardiner, annars hade jag ju inte lagt märke till henne. Jag tycker synd om kvinnan, men jag vill inte bli hennes vän. Då kanske hon också drar ner mig i träsket`av snabbmat och ensamhet?

Nej det är inte heller bara jag som lägger märke till min kära granne Britta. Det är även många av mina vänner som har lagt märke till henne...där hon sitter i skräddarställning på ballkongen och röker, eller när hon sitter ensam vid sitt köksbord och äter sitt skrovmål.

Jag funderar om jag antingen ska ringa Anna Skipper, eller dejtingjouren...

Jag kan bara inte förstå hur man vill leva så som Britta, helt ensam, har aldrig vänner på besök, äter mat själv, inget jobb, är alltid hemma...

Min mor bukar alltid hojta när hon är på besök: "Vart är den tragiska människan!?"
Och det är faktiskt sant det hon säger, Tragiskt...



Sen har jag ett par andra grannar, och jag hade nog hellre varit Britta än tjejen som är ihop med den där karln....
Man kan vakna mitt i natten av att karln nästa slår ihjäl sin kvinna....det låter så iaf. Och jag har varit så jävla nära att gå upp själv med skohornet jag inte hade i högsta hugg och säga: "Du, ditt fega jävla kräk, sluta upp annars ska du få se på andra kanelbullar!"
Men jag har ringt farbror länsman istället....

Ca 4ggr till och med, och varje gång man har ringt har dom varit oengagerade, efter att ha kommit 30 minuter för sent dessutom! Då "försöker" dom lyssna i trapphuset, Men hallå!? Försök att höra nått igenom en betongvägg?
Så dom har inte vågat ringa på efter som att det var så "sent" på natten, Men hallå igen!? Kvinnan blir ju förifan påpucklad var och varannan natt! Då gör det äl inget att man chansar lite och kanske plingar på rätt dörr???

Något som jag också kan bli lite småsuckande över är att det bara är jag som ringer farbror batong! Dom andra grannarna borde väl höra lika mycket som mig?! Är det nått slags hysch, hysch bara för att det är kvinnomisshandel? "Näe inte ska väl jag lägga mig i?" Joho, tänk för att du ska det! Den där kvinnan är väl så jävla rädd att hon inte vågar ringa själv och säga, "Hej, min kille tänker döda mig om jag ringer till er"
Jag har iaf lust att döda honom!

Näe nog med hemskheter!



Är ledig imorrn! Funderar på vad man ska hitta på...Först sova gärnet, och är det kalasväder blire promenadan!
Pissar guden på mig blir det väl film i min fina svarta soffa! För någon nytta tänker jag inte göra!

Jag borde säga det här oftare än på fyllan: Jag älskar er!


        



Puss och Kram Hela dan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0