Tillbaka i rutan!



Hallå, hallå, hallå! Nu är Herr Kanin tillbaka efter 8-dagars frid! Jag och killen tog en trip till mor och far helgen som var (rim) och lyssnade på pappa när han bankade trummor! Det var jättebra, och jag kände mig lite stolt! 

Sen på Lördagen blev det en trip till min goaste mormor! Åh vad jag har saknat henne! Vi fikade, åt god mat (fläskfilé med kantareller sås och potatis) och jag hjälpte henne att klä granen! Den blev kalasfin!  Känns så skönt att min kära också tycker det är mysigt med släkten! Mina ex var inte ett dugg intresserade av min underbara familj. Tur att jag bytte upp mig till någon som uppskattar ens kära familj.

BlondinBella är en brud som skulle behöva lära sig ett och annat om livet! Jag råkade komma in i hennes filmdagbok och var tvungen att se med egna ögon och öron hur stupid hon är: Och det första jag ser är hennes såkallade ASSISTENT som står och diskar och hon säger: "Usch, det är så tråkigt att diska! Det finns så mycket annat man kan göra som tillexempel Shoppa och blogga! Och så blir man blöt om händerna och förstör naglarna!" Sen pratade hon om städning: "Det finns inget tråkigare än att städa! Jag får ångest bara jag tänker på det! När jag skaffar lägenhet ska jag ha en städerska, jag menar dom kan väl inte vara så dyra?"
HJÄLP! Vad är det för människa!? Finns hon på riktigt!? Hon är 18år och vet ingenting om det riktiga livet! Shit hennes värsta motgång måste vara om hennes dyra parfymflaska ramlar i golvet och går sönder!
Jag blir så jävla förbannad på media som blåser upp henne som en kändis, vad fan är hon att se upp till!? Det är såna som hon som gör att andra länder tror att vi blonda, svenska tjejer är dumma i huvet! Skäms på dig människa!

Själv har jag, fast jag inte har så mycket pengar som BlondinBella, börjat prenumerera på situation Stockholm. En tidning för våra hemlösa! Jag såg på insider om hur hemlösa behandlas och många har så himla störda fördomar om hemlösa som: "dom knarkar och super" & "Dom begår brott"
Det är HELT vanliga människor som har råkat ut för skilsmässor och ekonomisk kris så dom tillslut inte har någonstans att ta vägen! Så jag tyckte att det var en självklarhet att skänka dom här 198kronorna för att dom ska få ett värdigt liv och tak över huvudet. Här sitter vi och kräver nya kläder och dyra möbler, medans folk inte ens har tak över huvudet eller någonstans att värma sig! Tycker att DU också kan prenumerera på en bra tidning och dessutom stödja något väldigt bra så här inför jul! http://www.situationsthlm.se/

Nu är nästan alla julklapps handlade och inpaketerade! Tog mig ett tag att klistra ihop allt. Helt plötsligt var saxen borta...då låg den bakom ryggen eller under något inslagspapper. Sen var det tejpens tur att försvinna...ja man kan ju säga att jag höll på längre än vad jag behövde. Men nu är det alltså klartt!

Snart är det Jul! Det känns mys! Ska få komma hem och äta god mat och umgås med dom jag älskar mest! Blir inte så många dar, men så länge man får komma hem en stund och se Mette-Marit med röd rosett och äta god julskinka och klä gran är jag nöjd!

C kommer att döda mig nu, men jag var tvungen att buda hem ett par skitsnygga Lexington gardiner till sovrummet!


Visst är dom snygga!? Kommer att passa till vår fina, vita vägg! Det kommer att bli ett äkta MASTER BEDROOM!
Så blir det snygga, matchande kuddar till sängen! Snälla älskling, bli inte sur nu om du läser det här :) Vi ska ju vara ärliga mot varandra! Heeeeeeeeeeeeeeh.

   


Nej nu ger jag upp för idag!

Hörs!


P u S s !


Gammal bild från 2an Gymnasiet bjuder jag på!



Kommentarer
Postat av: Caroline

Snyggt!!! Ikväll kommer jag till jobbet igen, äntligen får vi träffas o skvallra lite! :) Men är du på andra avd? Hoppas INTE :( KRAM!

2008-12-19 @ 09:43:11
Postat av: Karin

HAHA Herr Kanin!! :D:D:D Saknar fan!

Najsiga gardiner, och kuddar! Vilken ögonfröjd!

Eh eh eh Blondinen är bara 18 år? Trodde hon var 25 i alla fall! Det finns nog hopp för henne också, vet mååånga härikring som var så när de var 18... och äldre än så.

Vi håller tummarna för B-Bella!

2008-12-20 @ 13:41:05
URL: http://professoreriksson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hur går det, överlever du dina 4 jobbnätter?! Du får ha en bra jul, för vi ses väl inte innan dess har jag för mej!! KRAM

2008-12-21 @ 23:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0