Teknik - my ass

G a h !

Jobbade min tredje natt igår...skulle bara dubbelchecka innan jag gick hem imorse om jag har missat att jag ska jobba (gör alltid det för säkerhetens skull) och vad står det när jag öppnar permen!? Jooo 21.00-07.15 KAROLINE ÖBERG!
Jag var jävligt snabbt inne på min schema sida för att kolla. Där var jag ledig?! Vad skönt tänkte jag, tills min arbetskamrat ringde och sa att hon ser att jag jobbar på datorn...Jag blir inte klok i min skalle! Jag skyndade mig till jobbet för att kolla igen. Och NEJ! Jag jobbar ju inte. Det får dom lösa helt enkelt! Jag har bokat biljett till mamma och pappa till jul, så det finns inte en chans!

Men som tur var så ordnade det sig ändå, eftersom att det inte är så mycket barn här imorgon. Men man blir ju tokig! Ska man inte kunna lita på sitt eget schema? Jävla teknik.



Snart är det jul! Det känns mys faktisk. Och underbart att jag fick vara ledig! Alla prisenter är inpacketerade som sagt och ligger i resväskan. Läste om en kvinna som hade blivit rånad på stan på sina julklappar. men ni skulle bara våga ge er på mig när jag är trött! Måste nämligen gå upp vid klockan 11 idag. Vilket betyder 3 timmars sömn.



Vi hade svärmor på besök i förrgår! Hade jobbat och hon kom runt klockan 13. Jag kan inte sova när jag hör att det är folk i huset, så jag traskade upp. Det var jättemysigt. Vi åt pizza och öppnade klappar. Klockan 16, när hon hade åkt tänkte jag sova en stund innan jobbet...
Min kära älskling gillar att gå runt när han pratar i telefon (det gör jag med). Men nu gick han fram och tillbaka utanför sovrummet och jag blev tokig som en valross på grönbete! "Gå någon annan stans om du ska prata!!!" (kunde ju inte skrika en massa svordomar så att den i telefonen kunde höra) "Oj, förlåt älskling" så gick han bort och det var inget mer med det...
När jag precis håller på att somna in hör jag hur det skramlar och skramlar och skramlar. Han var jättegullig och plockade ur diskmaskinen.
Men jag far upp, snabbare än en iller och trött som ett dött as och gormar. (Jävla idiot och allt det där)
Han bad jättemycket om ursäkt och var ledsen. (jag var fortfarande arg som en kamel)
När jag hade lugnat mig tyckte jag att det var jättegulligt, men förklarade att nästa gång kan du väl vänta? Det skulle han.





Det är ofta folk som  inte jobbar natt inte förstår hur viktigt det är att få lugn och ro. Och jag förstår att man inte kan smyga runt som en vessla eller sitta still på sitt arsle för att man har en flickvän/dotter som jobbar natt. Men för mig är det ju som att jag skulle ställa mig och damsuga mitt i nätterna och börja baka med elvisp. Inte så poppis kanske. Så det där är en, mja inte kulturkrock, men fan en jobbkrock!

Idag fick jag sova skönt! Det är jag mycket tacksam för. Och imorgonbitti får jag sova bredvid mitt hjärta igen. Var skitlänge sen sist. Det ska bli mys! Antar att jag lär vara lika jävlig imorgonbitti när jag vaknar efter 3timmars sömn, men C har överseende med det.



Jag är ju jättesugen att bli klar med allt nu! Men inte får man lön än heller, Taskit.
Det ska köpas nya möbler till hallen, badrummet och vardagsrummet. Så det kostar ju en del, både tid och stålar.



Får se om jag hinner uppdatera innan jul. Annars säger jag:
GoD JuL!



Tack till:
Karin & Mattias
Gun
Jimmy
Anna & Oskar

För att ni har varit så snälla och skickat julkort!

(Tänkte skicka en massa julkort till alla möjliga, men alla mina julfrimärken för 50spänn försvann! SURT!)







Kommentarer
Postat av: Jobb Josefin

Med vad händer med era scheman både ditt och Carolines verka ha strulat :S galet..dem kanske bara skriver upp då det behagar dem..haha..hoppas iaf att du får en riktig god jul och att ni har det skönt hemma!! Jag är ledig idag och sen fyra nätter!! Hoppas på riktigt lugna nätter över jul!! Kramkram!

2008-12-23 @ 09:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0