Still Sjuk.



Vilken fröjdefull jul det har varit i år. Legat halvt medvetslös och knaprat Alvedon i några dagar nu. Och det är fortfarande inte över! Har feber och kråkan i min hals har inte lämnat mig än. Så jag ringde och sjukskrev mig idag och hoppas på att kurrera mig fort, för jag hatar att vara sjuk och jag är det så sällan.

Julafton var dock mys. Hade pumpat i mig lite piller så jag iallafall var lite pigg. Men mat var jag ju inte så sugen på. Lyckades klämma i mig lite bara för att mamma hade lagat så mycket till mig. Inkokt lax hade hon gjort för min skull. Jag råkade släppa ut Mette-Marit på altanen och där de visst mamma ställt ut den inkokta laxen för 170 spänn.

Min syster upptäckte henne stå och smaska gärnet på laxen efter att ha plockat bort gurkorna och det andra nyttiga på. Vi blev förtvivlade, men det var ungefär en fjärdedel kvar. Så vi fick smaka den, och Mette fick ingen kvällsmat den kvällen. Hon var inte sugen på sitt hundben hon fick i julklapp heller....konstigt.

Fick iallafall en massa fina prisenter:
• en "Mineskål" från Kosta boda
• Shotglas från Boda Nova
• Påslakan till dubbelsängen
• Mamma Mia Dvdn
• Singstar
• Presentkort på Hemtex
• En upplevelsebox av Cid

Så jag är jättenöjd! Man kräver inte så mycket nu för tiden. Och just i år hade jag bara velat vara frisk. Men det kanske man får vara nästa jul istället om man har tur.

Nu ska jag ta mig min underbara Alve och vila en stund!

God Jul säger man väl fortfarande?
God Jul!




Kommentarer
Postat av: Caroline

Men fy va tråkigt o va sjuk på julafton!!! skönt att du kunde njuta lite ändå.. vi ses väl snart hoppas jag! kram

2008-12-27 @ 21:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0