Mååååla, Måååålaaaa


Jag går upp ur sängen. Tar på mig mysisar. Häller i färg i byttan och börja måla! Så ser min vardag ut just nu! Vårt hem ser ut som en anläggning för kärnvapenprover med kartonger och skit så långt ögat räcker. MEN: Det kommer att bli jättefint! Sovrummet är nästan klart nu, och det är vitt, luftigt och fräscht! Varför valde jag kaffelatte innan? Vad tänkte jag på? Var det någon slags trend som hade hoppat in i skallen på mig eller??? Inte min kind of smak iaf!

Sen ska sängen monteras ihop! Det får min kära stå för, och jag kan hjälpa till på ett hörn! Jämställdhet javisst, men det är ju faktiskt så att karlar är fysiskt starkare än oss kärringar och det kan man inte undgå.

Jobbar 4 nätter  i rad...det är kämpigt när man har klarat av en och vet att man har 3 to go. Men det brukar alltid funka! Sen jobbar jag två nätter mån, tis och sen är jag ledig en vecka! Då ska jag pyssla hemma med kartonger och skit. Slänga, slänga och röja. Usch varför kan inte bara allt bli klart på en gång?! Ja, nu ska jag sluta älta, men det är frustrated!

Annars har jag pratat med min kära mor idag. Vi ska åka hem nästa helg och lyssna på pappas band som spelar på lördagen. Ska bli lolit! Mysigt att få komma hem till familjen. Var länge sen vi var där nu.
 
Måste köpa klart julklappar också! Vi ska lotta om vem vi ska köpa till. Tänkte göra det nu snart. Så att man vet vem man ska fokusera på. Fast jag har redan köpt en del klappar ändå. Men vafan. Loligare att ge än att få tycker jag!

Gav en för tidig julklapp till min prins för att han var så söt och ynklig. Ringde och väkte honom och han hade sovit skitdåligt och skulle upp och jobba:
C: Det får bli mycket kaffe idag...
Jag gav honom därför en USB-koppvärmare som han kunde ha på skrivbordet på jobbet. Tyckte det var lämpligt att ge honom den nu. Men nu får det vara nog. Annars får han ju inget på julafton!

Nu har jag lottat och vi ska ge julklapp till bror min! Usch, det som är svårast av allt! Får se vad vi kan hitta på! Lättast att köpa till mamma!

Nu ska jag spana efter julklapps!

Puss å Hejsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0