Kråk-Karro



Kråkan säger HEJ!


Jadå. Sista natten hon jobbade fick hon bröstsmärtor. Hon trodde det var hjärtinfarkt på gång, men när hon kände rethostan så var det bevisat! Hon håller på att bli sjuk lagom till ledighet och jul! Jeeeej...

Nu ligger jag här i sängen. Det gör ont när jag andas, ont när jag sväljer, och ont när jag hostar. Jag pratar som en kråka som fått en skata i halsen. Tack för den tomten! Har haft en aning feber också. Får se hur det artar sig. Om jag känner mig lika dant den 25 blir det sjukskrivning. Första gången för i år. Jag får ångest. Men pappa sa att jag inte ska ha dåligt samvete för att jag är sjuk. Och det är sant. Men det är fan inte kul att ringa och sjukanmäla sig. Man känner sig så dum och elak. Men som sagt. Det kan ju inte jag rå för...
Och inte kan jag hjälpa mamma med julstök heller. Hela min familj + pojkvän drog iväg in till stan vid klockan 11. Då deckade jag i soffan och drömde en massa konstigt och vaknade klockan 14! Helt körd med andra ord.

Skulle också träffa Karin, men jag hade ingen ork att åka till henne, men hon var så söt så att hon tog sin lilla saab med rattlås och kom hit! Jag fick två, säkert skitbra böcker i julklapp! Om att stärka sitt självförtroende! Det kan alla behöva!
Hon fick ett halsband av mig, och påslakan till dubbelsängen! Det behövde hon tydligen! Braaaah!

Imorgon är det julafton! Jag hade hoppats att få träffa min Farmor som behandlas för cancer just nu. Men jag är sjuk, och hon har knappt något emmunförsvar kvar på grund av cellgifterna. Saknar och tänker på henne massor. Och hoppas att hon får en någorlunda jul. Jag ska inte klaga ett skit på min sjukdom även om det känns förjävligt. Hon har det jobbigare, men hon kämpar på! GoD JuL Kära Farmor.


Såhär brukar julen se ut hemma hos oss:
När vi vaknar brukar oftast mamma ha varit vaken längst. Hon har pysslat och fixat hela morgonen. Då kramas vi och säger god jul i stugan. Oftast jobbar min pappa och bror (typiskt sjukvården)
Vi äter alltid gröt. Jag gillar inte risgrynsgröt, men jag brukar väl köra ner en liten klick.
Sen kommer det så kallade väntandet (som var rena tortyren när man var liten) på mat och klappar. Vi brukar väl äta antingen innan eller efter Kalle. Kalle är helig, och inget får hindra mig från att se det.
Sen är det väntans tider igen.
Sen brukar jag bänka mig vid julgranen och vara tomtekärring. Men iår får nog C vara det, för jag har ingen röst at all. Ibland brukar vi öppna ett paket i taget, så att alla kan se vad alla får.
Efter all pappersröra är väck brukar vi spela sällskapsspel eller liknande allihop.
Sen brukar det vara det gamla vanliga...glo på film tills man deckar.


Har inte ätit ett skit idag. Jo en skumtomte, men den var inte lika god som dom brukar. Kan det vara att jag är sjuk?
Hoppas verkligen att det går över, för jag kan ju fan inte ens kommunisera! Jag som är som en pratkvarn annars. Någon vill att jag ska hålla trut.


Nej nu ska jag gå ner och försöka få i mig en pizzabit.


Ha en riktigt GoD JuL!


Misseltoe!



Kommentarer
Postat av: Caroline

Stackare! Hopaps verkligen du kryar på dej! KRAM

2008-12-24 @ 00:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0