Försent för vin, försent för kärlek, försent för Edelweiss...

Sitter och förbereder mig mentalt för att jobba! Mr Sol är här på besök och myser lite med mig, så det går ICKE att sova nu inte!

Man blir lte extra glad när Mr Sol är på besök! Honom uppskattar jag, och jag tror han gillar mig =)

Skulle ringa Krickan idag och kolla hur det gick för na och trängas med en massa stressade 08or inne i stan. Men det var en karl som svarade:
- Hej!
- Ja hej?
-Jag har köpt solglasögon!!
- Jaha? Hej Kronk! Jag skulle ringa Krickan. Jag ringde fel!
- Jag handlar skor!
- Mys!
- Men va kul att du ringde fel! Hörs sen rumpan!

Tokigt det kan bli. Det är ungefär som när man dricker ur en flaska och tror att det är vatten, så är det kolsyrat vatten istället! Man blir helt förvirrad. Ungefär så :)

Igår var jag och Jossan ute och härjade i trafiken! I hennes bil är det alltid party, precis som hemma hos mig! (Inte konstigt att grannarna klagar) Mys hade vi iaf jag och Älsk!

Och nu ska jag berätta varför jag är ledsen:
Jag satt och väntade på bussen i måndags för att jag skulle på respiratorkurs med jobbet.
Jag satt och lyssnade på Håkans nya: Försent för Edelweiss på högsta decibell
Då ser jag att en farbro försöker kommunisera med mig:
- Vad sa du?
- Du ser så ledsen ut!
Va i helvete! Jag är tamigfan alltid glad! Och så får man inte ens sitta och vänta på bussen med en neutral mun!?
jag blev sur på gubbjäveln och sa:
- Jasså det tycker du? Haha!
Sen ploppade jag in mina lurar igen och ser gubbens mun röra sig ett tag och sen gick han vidare.
Tänk om jag hade varit ledsen!? Tänk om min Katt som jag inte har hade dött?
Vad ska man svara liksom?
- Du ser så ledsen ut!
- Ja förlåt, jag ska tänka på det till nästa gång, jag ska bättra mig! Vafan.
Nog med ensamma pensionärer som vill ha uppmärksamhet! Jag ska sätta en arg lapp på hans rullator!

Fan, jag svär mycket. Det är fult. Så därför har jag och Kronk en pakt: Svär du så får du en smäll.
Men du ditt as ska ju slå på samma ställe hela tin! Tänk på att armarna är det smalaste jag har! Jag ser ut som japanflaggan när du är klar med mig.
Nästa gång du säger jävlar ska jag slapa dig i ansiktet, så får vi se vem som grinar då??? Näe men det är en smart pakt, för man vaktar lilla tungan extra noga när man umgås med den där finnen =)

Kristin är lite rolig när hon sover. Man kan kolla på en film med henne, och nästa sekund man kikar till sitter hon och toksover. Jaja, det är väl inget? Men vänta nu...
Då tänker jag att visst ska min lilla sambo få sova, så jag låter henne sova.
Men damn vad skraj jag blir av na! Helt plötsligt vaknar hon och lägger av ett hästgarv! Mn slåt ju huvudet i taket och hjärtat hamnar någon annan stans där det inte ska vara....och så tar det nån minut. Så sitter hon där och sover och snusar hur gött som helst! Goding =)

Ikväll/Natt kommer jag säkert få en massa mysiga fyllesms! Alltid mys att läsa dom!
appropå sms så fick jag det gulligaste smset ever här om dan:

"En dag utan dig är en vas utan sin spanska ros...
en deklaration där man inte får tillbaka på skatten...
en finsk fest utan kopiösa mängder sprit...
en t-banevagn utan fyllon...
en måndag utan motgångar...
ett dyrt tandläkar besök...
ett ligg med någon som somnar...
en mjukglass utan strössel...
en ballkong utan infravärme...."

Vem behöver en Norrman när man har en Finne?


Det får avsluta för idag! Tack för att du tittade, efter reklamen kommer långfilmen Pissa på Gud.

image7

Kommentarer
Postat av: Josefine

Klockren gubbe =D

2008-04-26 @ 15:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0