Missuppfattad Blåljuskryssning!

Jag och mina kära arbetskamrater var på kryssning! Det började bra med att jag spiller ut en halv öl över mina ända jeans, så jag fick lukta gammal alkistant hela vägen...

När vi kom ombord på skeppet spanade vi efter branmän, snuttar och docs...Såg vi nåra? Näe! Bara pensionerade i sånna fall! Och jag överdriver inte heller mycket när jag säger att 80% av passagerarna hade rullatorn i ena handen och högerfoten i graven! Dom måste ha missuppfattat det där med 112-kryssning....Det är inget flytande sjukhus med gratisvård! Och fick jag klämma på en polis eller brandis?! Hell No!

image12


Men vi hade det iaf aptrevligt! Vissa hade roligare än andra, och den bästa kommentaren under hela kvällen fälldes av Tina:
Vi stod ute på däck, när det kom nåra pippinetta bruds och ställde sig bredvid oss. En av tjejerna frågar:
"Vad jobbar ni med då?" (Bruden)
"Vi jobbar med sjuka barn" (Jag och Tina på samma gång)
"Nåååååååååh, gu va mysit" (Sådär lite fjortisspråk)
"Vad jobbar ni med då?" (Tina)
"Vi jobbar på skönhetssallong" (Bruttan)
"Jahaaaa......(Tina granskar bruttan) ÄR DET PLASTIK?!"
Tacka vet jag Tina alltså!


Vi höll igång nästan halva natten, men jag var mesen som gav upp för John Blund. Tjejen skulle nämligen upp och jobba natten efter! Fufan det tar emot vill jag lova! Men så kan det gå om man får "överaskiningsnätter" !

image13


Imorgon ska jag iaf sova ut as long as det går! För sen är det bara att brumma tillbaka hit igen!

Nej nu skiter jag i detta! Har by the way bestämt för att sluta sympatiröka idag! Jag och Kronk har tydligen en pakt. Han sluta snusa, jag sluta röka...inga problem eftersom att jag inte är en storrökande gulpricetant!

Förstår inte varför min bäbis spottar ut nappen och sen blir förbannad för att han inte har någon napp!
Gapar efter mycket eller vad man säger...min lilla sötnöt! Bäst jag umgås!

Kiss kiss, bang bang, orangutang!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Skönt o höra att ni hade kul med pensionärerna! ;) Nästa gång följer jag garanterat med! :) Hur blev det me den där räkätaråkabåt kvällen? Har du anmält dej, den kanske redan varit?! kram

2008-05-08 @ 09:33:00
Postat av: Anonym

Hahah, jaråfan! Det var Bingoröj! :)
Hmmm, näe har inte anmält mig, vet inte hur jag jobbar riktigt...det är väl 5e juni eller nått! Får kolla upp det där! :) Ska du med??

2008-05-09 @ 01:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0